har inget renix det är brytar 
men jag började kolla på Kam remen idag och det såg lite konstigt ut eftersom att det står i boken att "Nya remmar har färgmärkning. sätt det dubbla linjerna på remmen mot märket på vevaxeln"
och jag hittar inte den märkningen 
Nä men hade du haft renix så hade det suttit där på min sk bild

Hade svaga minnen av att du inte har originalrem så jag gick tillbaks ett par sidor och ser att du monterat ''f*rd OHC rem'' så då kan du ju skita i att följa färgmärkningarna för om du gör det blir det knappast rätt.
Du ska ha 1an i öd = kilen på vevaxeln rakt upp (motorn lutar så det blir i riktning mot kamaxeln).
Du kan också vrida vevaxeln till noll på graderingen på kamremskåpan innan du demonterar den.
Märket på kamaxeldrevet rakt upp mot märket på ventilkåpskanten (b19 hade du visst?)
Rotorn i riktning mot märket i fördelaren ( finns ett märke i övre kanten när du har bort locket = ungefär i riktning mot kamremmen).
Lyfter du på ventilkåpan ska ventilerna på fyran nu vara ganska lika mycket öppna (går att mäta med skjutått för det behöver inte vara så jävla exakt, +-0,5mm duger nog för det finns ju inget som säger att just din motor skulle gå bäst om du har det exakt, så man får pröva sej fram med ställbart kamdrev eller borra nya hål i drevet om man inte har ställbart drev).