Precis, det är splines i änden på transaxeln som går genom kopplingslamellen och sen är lagrad i motorn. Men det där glider isär och sen ihop bra om det inte kärvar för mycket. Men med lite våld så

Det jag glömde när jag bytte motor var att lossa täckplåten på motorns undersida som sitter fast på sprängkåpan för att skydda svänghjul och koppling. Då hoppar det inte isär för plåten hindrar svänghjulet från att följa med motorn.
Dessutom måste man ta bort röret/staget som krängningshämmaren är ledad i. Annars går det heller inte att skjuta fram motorn tillräckligt.
Rekommenderar att du tar bort kylaren för det går lättare att komma åt och se då + att det är så lätt att skada kylaren vid urlyftningen. Jag kände inte att det bara var att lyfta rakt upp som Girder skrev utan jag vinklade motorn lite, både snurrade den och lyfte upp den mer i framkant än bakkant om jag inte minns fel. Men det ger sig!
Lycka till och skriv en blänkare här så fort du kör fast eller undrar över något så ska vi försöka hjälpa dig!
Varför lyfter du motorn för övrigt?