Återigen kommer en liten update på motorn i gästrummet.
Bilen står fortfarande och väntar på översyn, och allt tas i den tid man har. Denna helg har jag jobbat 29 timmar övertid, och det är såna saker som gör att bygget går lite långsamt just nu

Det som har hänt sen sist, är att jag har hållt på att sälja undan massa delar från 945an som motor och allt kommer ifrån. Och när jag skulle lämna över svänghjulet till dess nya ägare, började vi prata och det hela slutade med att jag bytte svänghjulet mot en annat svänghjul (ett sånt jag har letat efter), en oljekylare med sandwich adapter och allt + en 531-turbotopp(!!!) komplett med natrium ventiler och hela köret, som efter inspektion verkar vara riktigt fräsch. Det visade sig att han höll på med en båtmotor och hade en massa donatormotorer ståendes som jag fritt fick plocka delar ifrån.
Motorn är ihophängdd för tillfället, för att få undan alla delar från golvet, och lite smådelar har kommit till.

Eftersom jag förmodligen kommer köra utan kamkåpa, och därav ingenting att ljustera tändning efter, så byggde jag denna istället för att ha nåt att ljuster emot

Bilen är tänkt att kunna köras på gata och ska förhoppningsvis reggas som ombyggt fordon, men för att slippa allt för mycke polispådrag när man är ute och leker
så har jag tänkt köra med ett 360-orginal avgassystem, men samtidigt ha ett rakt rör ut under typ höger framskärm, med ett spjäll så man man täppa till om man vill.
Smidde ihop detta efter jobbet en eftermiddag i veckan. Självklart i rostfritt

Så ser det ut idag, och arbete rullar vidare. utöver det på bilderna har jag dessutom skissat på ett linelock-system och byggt en ventil för att kunna lås bromstrycket på framdäcken alternativt strypa trycket på bakdäcken.
Kommer fler bilder så fort det händer något.