Författare Ämne: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)  (läst 216684 gånger)

peter schmidt

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #120 skrivet: januari 14, 2010, 23:56:56 »
Det finns inga genvägar om man ska åka med 500hk och 600nm + vrid.

Fjädrat centrum utgår på stubben då fjädrarna inte är gjorda för så mycket vrid org.Brukar ligga i
en hög av smulor i transkåpan efter en stund.För övrigt har man en gång kört den överhettad
så är det bara att kasta den i soptunnan .

En riktig tryckplatta typ sachs 712 kostar ca 4000:- och väger bly.

Enda som återstår är 2 och 3 skiviga kopplingar,dom tar hårt på vxl men man kan
köra med hardy skiva/or på kardanen så är det problemet borta.
"don't buy it if you can build it!"

Fredrik Forsberg

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
« Svar #121 skrivet: januari 15, 2010, 05:25:33 »
EDIT:
Min koppling är till ZF/Getrag lådor! inte M90

Finns det någon som kör med M90 längre? var väldigt populärt för ett tag sen men det går väl knappt hitta en utan trasig 3:a som verkar ge sig vid 300hk? 
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Quinnan Motorsport

• Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
« Svar #122 skrivet: januari 15, 2010, 09:58:36 »

Flerskivig och större modifikationer på svänghjul är inte aktuellt, för det handlar om helt andra pengar. En 712-platta betalar jag 2500 för och en 763 ungefär 2600 genom gamla jobbet. En 850R-får jag loss för ca tusenlappen, med andra ord billiga alternativ.

Sen att fjädrade centrum går bort vid över 600nm kan jag gå med på. Men så högt kommer jag i vilket fall aldrig kunna köra med min M90. 400-450 går... förra bilen som allt satt i vägde ett halvt ton mer och hade likvärdig effekt och det fungerade skitbra, och med lättare bil går det nog att plocka ur lite till. Men ska jag upp ännu mer i effekt så blir det i vilket fall ny låda och därigenom ny koppling. Med andra ord så behöver inte kopplingen palla mer än kanske 500nm, och om det så innebär att jag får byta lamell 3ggr per säsong, så gör det inget, för det blir fortfarande billigare att köpa tre rabbaterade orginallameller än 3st svindyra racelameller. Håller lamellen 100 mil så är det tillräckligt, för mer än 300mil per säsong kommer den inte köras i vilket fall.

Jyllskar

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
« Svar #123 skrivet: januari 15, 2010, 15:11:04 »
En 850R-får jag loss för ca tusenlappen, med andra ord billiga alternativ.

du har PM! ;)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #124 skrivet: januari 15, 2010, 20:51:25 »
knotan du som har experience får gärna utveckla det där med att fjädrat är bajs och att organiskt är bajs.
Eller är det bara över 5-600hk/nm och på en bil som är mer race än gatbil som du resonerar så?

Quinna jag hejar på dig, hoppas bara du inte ångrar dig i framtiden för att du då kanske tänker att "jag skulle byggt om för 2-skivigt direkt så hade jag haft en nu när jag behöver den"
Jag gillar billiga enkla lösningar som gärna hittas på annat håll än raceshops, men det får ju gärna fungera bra då  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Quinnan Motorsport

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #125 skrivet: januari 16, 2010, 12:40:37 »
knotan du som har experience får gärna utveckla det där med att fjädrat är bajs och att organiskt är bajs.
Eller är det bara över 5-600hk/nm och på en bil som är mer race än gatbil som du resonerar så?

Quinna jag hejar på dig, hoppas bara du inte ångrar dig i framtiden för att du då kanske tänker att "jag skulle byggt om för 2-skivigt direkt så hade jag haft en nu när jag behöver den"
Jag gillar billiga enkla lösningar som gärna hittas på annat håll än raceshops, men det får ju gärna fungera bra då  :P

Att jag argumenterar för detta är egentligen mest för att samma motor som jag har, med samma växellåda, samma kardan, bakaxel och dimension på däck så fungerade en organisk lamell skitbra på förra bilen som allt kommer ifrån. Skillnaden är att min bygge kommer väga 3-400 kilo mindre. Och som sagt. Bilen kommer köra väldigt lite... Mesta dels nån banträff och sen dom streetracekupper som går på sommarnätterna här i Stockholm. Det blir inte många mil, och skulle kopplingen rasa en kväll så kostar en ny lamell knappt nåt alls och är lätt att byta.

Jag lutar rent av åt att köra med mitt 228mmsvänghjul med -763plattan och förstärkt 850GLT-lamell. Den ska då teoretiskt hålla för 500+nm och jag skulle betala ca 3000 kronor för alltihop och kunna byta lamell för under femhundringen :P

Quinnan Motorsport

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #126 skrivet: januari 16, 2010, 16:57:56 »
Mohahah! Min ECU är tillbaka, uppkopplad och fungerar!

Nu ska den preppas med en massa inställningar och fungerande startmappar, sen är det bara att hänga på allt på motorn och starta när det väl kommit så långt :P

Imorgon ska jag in till jobbet en heldag och montera lite rejsiga detaljer :P Varvräknare, shiftlight, rejsstol, fuelcell mm. Jag ska även skruva dit grenrörsflänsen mot toppen och svetsa stag mellan den och kollektorn så jag vet hur grenröret ska byggas sen utan att jag står utan bruksbil :D

kommer bilder ;)

knotan

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
« Svar #127 skrivet: januari 16, 2010, 18:46:49 »
en 763 med organisk lamell är tveksamt med den turbon...

jag hade en likadan turbo på en b23 med xtraktorgrenis.
vid 1.9 bars ladd va det närmare 680nm och då slirade 763 plattan tillsammans med en 6p sinter efter lite lek på vanliga 18" gatdäck...
dock va detta i en 745a, så vikten va ju lite fienden där
« Senast ändrad: januari 16, 2010, 18:50:13 av knotan »

Quinnan Motorsport

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #128 skrivet: januari 16, 2010, 21:31:18 »
en 763 med organisk lamell är tveksamt med den turbon...

jag hade en likadan turbo på en b23 med xtraktorgrenis.
vid 1.9 bars ladd va det närmare 680nm och då slirade 763 plattan tillsammans med en 6p sinter efter lite lek på vanliga 18" gatdäck...
dock va detta i en 745a, så vikten va ju lite fienden där

Ordentligt bra att lyckas få ur 680nm med den lilla turbon. Vad mer va gjort åt motorn? 16v topp? Strokad vev? Låter som en riktig hjälteinsats i mina öron :P

Så högt moment kommer ALDRIG min växellåda stå pall för i vilket fall, så det spelar ingen roll. Har faktiskt svårt att föreställa mig att nån Volvolåda står pall för det vridet, förutom kanske M400, men då snackar vi 4-pet från 60-talet.

knotan

• Global Moderator
  • 300power orakel
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
« Svar #129 skrivet: januari 16, 2010, 23:13:50 »
Det var med en nästan hel t orginsal b23 motor, D kam.

det är inte så värst mycket igentligen. med en mer hyögvarvig får man ut m,indre, den effekten var tasgen hos claes i hans rullande utan broms, finns papper på just den bromsen,..     men hur somm helst. kuken vill hsa mer. satsas på en bättre koppling med en gång du kommer inte ångra dej mer ön tvärt om

Fredrik Forsberg

• 300power orakel
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
« Svar #130 skrivet: januari 16, 2010, 23:56:24 »
Onykter eller knotan?  8)

och det spelar ingen roll vad man skriver i denna tråden trådskaparen har sina idéer och håller hårt på dom även om folk med verklig erfarenhet motsäger dessa  ::)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #131 skrivet: januari 17, 2010, 00:03:35 »
det spelar ingen roll vad man skriver i denna tråden trådskaparen har sina idéer och håller hårt på dom även om folk med verklig erfarenhet motsäger dessa  ::)

Modigt! Jag hade rättat mig i ledet med mössan i hand jag.  ::)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

Fredrik Forsberg

• 300power orakel
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
« Svar #132 skrivet: januari 17, 2010, 00:07:01 »
Jo dom flesta gör det men det är bara sanning! och jag är bra trött på det!
tips från dom som verkligen vet är fan det bästa man kan få även om man jobbar på nasa eller nån hemlig superduper avdelning som utvecklar rödblockare

Kredit till dom som fortfarande orkar tipsa folk som inte verkar bry sig!

knotan

• Global Moderator
  • 300power orakel
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
« Svar #133 skrivet: januari 17, 2010, 10:11:31 »
satt/sitter en getrag 260 å den motorn...

detta är med 1.35 bars ladd i polarens b23 motor...

räkna om till 1.9 bars ladd så kommer du nära vridet jag talar om..

detta är med helt std 530 topp å d-kam...

vi bytte senare till nån vassare kam och då flyttade vi upp dridmomentet ca 1000 rpm....

det är aldeles för liten turbo att ta mycket efekt med på en så kass topp som synes....

« Senast ändrad: januari 17, 2010, 10:15:21 av knotan »

knotan

• Global Moderator
  • 300power orakel
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
« Svar #134 skrivet: januari 17, 2010, 10:17:35 »
fredrik. lugna ner dej lite, ;)
inte värt att få hjärtkramp i onödan.. ;D

Fredrik Forsberg

• 300power orakel
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
« Svar #135 skrivet: januari 17, 2010, 10:18:25 »
haha, nejdå det krävs mycket mer än så!  8)

Quinnan Motorsport

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #136 skrivet: januari 17, 2010, 21:39:09 »

Du Fredrik... den där oljefilterarmen som inte skulle passa på min motor, för den skulle ta i motorfästen och ramben och allt va det va... Jag va och monterade den idag bara för att måtta in rätt längd på kablarna till alla givare och guess what... de va flera centimeter till närmaste hinder ;)

Förutom det så åkte OMP-stolen i idag, tillsammans med en varvräknare som skalan inte kommer ta slut på.
Måttade upp för grenröret också. Hängde dit allting som jag ville ha det och svetsade stag, så jag kan bygga det utan att ha bilen i närheten. Kommer nog bli rätt ok tror jag. Lite väl tajt vinkel på downpipe eventuellt, men annars fina marginaler.

När jag ändå skulle få dit en stol tänkte jag att det är väl lika bra att man sitter bra, vilket man inte gör om man monterar stolen på dom höga konsollerna på golvet i 360n, så jag passade på att sänka fästena lite.

Det kommer mera ;)

Quinnan Motorsport

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #137 skrivet: januari 17, 2010, 21:42:36 »
satt/sitter en getrag 260 å den motorn...

detta är med 1.35 bars ladd i polarens b23 motor...

räkna om till 1.9 bars ladd så kommer du nära vridet jag talar om..

detta är med helt std 530 topp å d-kam...

vi bytte senare till nån vassare kam och då flyttade vi upp dridmomentet ca 1000 rpm....

det är aldeles för liten turbo att ta mycket efekt med på en så kass topp som synes....

Alltid kul med lite diagram :D

Skulle vara så grymt kul att få köra min motor i bänk sen när den är klar. Rullarna vi har på jobbet tar inte så mycke effekt, förutom kanske lastbilsriggen, men den blir så djup så min bil kommer lägga sig på magen innan hjulen tar i rullarna :P

Fredrik Forsberg

• 300power orakel
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
« Svar #138 skrivet: januari 17, 2010, 21:55:22 »
Jag var osäker på oljeflyttaren men vänta tills du ska montera motorn med plåttråget  :)

Quinnan Motorsport

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #139 skrivet: januari 17, 2010, 22:56:55 »
Jag var osäker på oljeflyttaren men vänta tills du ska montera motorn med plåttråget  :)

I vilken bil då? I 360n ska jag ha alu-tråg...

Fredrik Forsberg

• 300power orakel
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
« Svar #140 skrivet: januari 18, 2010, 05:32:54 »
Haha så du har ändrat dig äntligen?  ;D

Quinnan Motorsport

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #141 skrivet: januari 18, 2010, 10:57:20 »
Haha så du har ändrat dig äntligen?  ;D

Har aldrig haft planer på att köra plåttråg :S Om man läser vad som står istället för att bara ögla igenom och bara utgå från att den som skriver är en idiot, så är det väl ganska öppenbart?

Quinnan Motorsport

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #142 skrivet: januari 18, 2010, 11:15:37 »
När jag va i garaget igår passade jag på att mäta upp bakaxeln på 360n. Man kan ju läsa överallt hur bred spårvidd osv man har, men det känns som att det går att mäta på massa olika sätt, och eftersom jag har en 940 bakaxel som alla verkar säga är för bred, så mätte jag hur bred axeln är från anliggningsyta (trumma/fälg) till anläggningsyta, och i 360ins fall är den ganska precis 148cm. När jag kom hem sen mätte jag likadant på min 940-axel och den är 151, alltså 3cm skillnad. Jag trodde det skulle vara mer, och att jag skulle få större problem att få in allt i hjulhusen.

360 har et37 på sina orginalfälgar. Om jag skulle köpa ett par fälgar till någon gammal Laguna som har samma bultcirkel som volvo-axeln, men et50, så innebär det att jag förändrar spårvidden 4mm totalt. Känns bra :P

Quinnan Motorsport

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #143 skrivet: januari 22, 2010, 15:19:28 »

Dags för en ordentlig bildupdate då. Känns som det varit för få av dom, men det lär bli fler allt eftersom bilen ska börja plockas ihop.

Igår jobbade jag kvällsskift, vilket innebär att jag slutar 23.00, men det innebär också att jag är helt själv i firmans stora verkstad och är helt fri att leka bäst jag vill :D Så igårkväll mellan 23.00 och 01.00 ungefär så stog jag och lekte med rörkap och svets och nu ser det nästan ut som jag har byggt nåt som kommer gå att använda.

Jag va och handlade lite rörbitar av en mycket trevlig dam vid namn Gun på Anderssons Smide igår. Bra pris och mycket på lager.

Sen va det bara att börja pussla. Riktigt kul faktiskt. Kan lätt tänka mig att bygga fler grenrör.

Nummer 2 snart klar...

Och till slut, så här ser det ut sittandes på motorn.

Till veckan ska det helsvetsas och "matchportas" i alla skarvar så det inte blir massa vassa kanter, och lindas med avgasbandage. Tror det kan bli rätt bra, åtminstone i förhållande till hur orginalgrenröret ser ut :)

Förutom att grenröret blivit ihoppusslat så har jag fått lön och ska förhoppningsvis börja beställa lite roliga delar. Jag har bestämt mig för att köra med Ford C-max-fälgar bak. 5x108 och ET52.2, så såna ska nog beställas, och jag ska nog köpa loss en bredbandslambda som en kollega har utvecklat som  verkar trevlig. Eventuellt så blir det planing av topplock, nya ventilfjädrar och packningar till hela motorn också. Får se hur länge pengarna räcker :P Sen har jag hunnit med att bygga fästen för min fuelcell också. Nästa helg ska jag ner till Persåker Speedshop med polarna och handla lite AN-kopplingar till den och lite annat lull-lull man hittar :P Polarna ska handla tubvärmare till sin 7-sekunders Opel så det känns lite futtigt att köpa bara AN-kopplingar, men förhoppningsvis har dom mer kul :D

Jag återkommer med mera så fort jag har mera att återkomma med ;)

D.Svensson

• Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 233
  • Volvo 340 DL -87 R.I.P
    • Visa profil
« Svar #144 skrivet: januari 22, 2010, 15:53:18 »
Blev riktigt snyggt!  :D

peter schmidt

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
« Svar #145 skrivet: januari 22, 2010, 15:59:09 »
Ser bra ut  :D persåkers har väl vinterswap den 31 har jag för mej  :)
"don't buy it if you can build it!"

Quinnan Motorsport

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #146 skrivet: januari 22, 2010, 16:12:04 »
Ser bra ut  :D persåkers har väl vinterswap den 31 har jag för mej  :)

Yes :P Lite därför det blir en tripp dit :P

dahlan144

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
« Svar #147 skrivet: januari 22, 2010, 23:36:25 »
såg riktigt bra utt ;)
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #148 skrivet: januari 24, 2010, 01:12:10 »

Dags för en ordentlig bildupdate då. Känns som det varit för få av dom, men det lär bli fler allt eftersom bilen ska börja plockas ihop.
Det tackar vi för  :)

Citera
Till veckan ska det helsvetsas och "matchportas" i alla skarvar så det inte blir massa vassa kanter, och lindas med avgasbandage. Tror det kan bli rätt bra, åtminstone i förhållande till hur orginalgrenröret ser ut :)

Hur kommer du åt att matchporta efter svets?
Och framför alllt hur kommer man åt att svetsa överallt!?

Citera
Ford C-max-fälgar bak. 5x108 och ET52.2, så såna ska nog beställas, och jag ska nog köpa loss en bredbandslambda som en kollega har utvecklat som  verkar trevlig.
Blir det plåtfälg eller?
Bredbandaren får du gärna berätta mer om sen!

Keep up och håll i pengarna nu så du inte bränner allt på blingblingkopplingar och grejer  ;)

Quinnan Motorsport

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #149 skrivet: januari 24, 2010, 08:45:03 »

Det tackar vi för  :)

Citera

Hur kommer du åt att matchporta efter svets?
Och framför alllt hur kommer man åt att svetsa överallt!?

Citera
Ford C-max-fälgar bak. 5x108 och ET52.2, så såna ska nog beställas, och jag ska nog köpa loss en bredbandslambda som en kollega har utvecklat som  verkar trevlig.
Blir det plåtfälg eller?
Bredbandaren får du gärna berätta mer om sen!

Keep up och håll i pengarna nu så du inte bränner allt på blingblingkopplingar och grejer  ;)

Jag tänkte svetsa en skarv åt gången och eftersom det är så korta rörbitar så borde jag nå in med en portningspenna.
Sen överlag blev grenröret ganska "luftigt" så jag kommer nog åt med svetsen utan svårigheter :)

Japp, fälgarna blir plåtisar runt om, med Volvo orginal navkapslar :P

Bredbandslambdan är egentligen bara en vanlig Bosch-sond, men han har designat kretskortet, lött ihop delarna och utvecklat programvaran till diagnosenheten själv. Att det blir en sån är egentligen bara för att allt han t ar i blir till guld och jag får köpa den billigt :P

Och jag lovar, bling bling är inte min grej :P

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #150 skrivet: januari 24, 2010, 10:15:46 »
Jag tänkte svetsa en skarv åt gången och eftersom det är så korta rörbitar så borde jag nå in med en portningspenna.
Sen överlag blev grenröret ganska "luftigt" så jag kommer nog åt med svetsen utan svårigheter :)
Låter bra!

Citera
Japp, fälgarna blir plåtisar runt om, med Volvo orginal navkapslar :P
Nice  8)

Citera
Bredbandslambdan är egentligen bara en vanlig Bosch-sond, men han har designat kretskortet, lött ihop delarna och utvecklat programvaran till diagnosenheten själv. Att det blir en sån är egentligen bara för att allt han t ar i blir till guld och jag får köpa den billigt :P
Grymt, låter som den "JAW, Just Another Wideband" Kurre jag och Girder mfl kör med. Dock är den ihoppulad i staterna.

Munken

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
« Svar #151 skrivet: januari 24, 2010, 13:30:21 »
en liten fråga... gur ska motorn få plats med det där grenröret blir det rakställd motor??!

zyklon

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
« Svar #152 skrivet: januari 24, 2010, 14:25:03 »
blev lite fundersam jag oxå.. om du kollar under min huv så är det SJUKT tight där och jag har inte turbon så långt ut som du har...?? http://www.garaget.org/?car=59875&image=1576495

Förjäkla snyggt blev de iaf =)

Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Quinnan Motorsport

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #153 skrivet: januari 24, 2010, 15:39:01 »
blev lite fundersam jag oxå.. om du kollar under min huv så är det SJUKT tight där och jag har inte turbon så långt ut som du har...?? http://www.garaget.org/?car=59875&image=1576495

Förjäkla snyggt blev de iaf =)

Kolla bilderna längre upp i tråden. Där ser man hur jag har måttat upp allting med turbon på plats. Visst, det är lite tajt, men det tar inte i skärm, hjulhus eller motorhuv och ska man få någorlunda lika långa rör så måste det nästan se ut så där i det motorutrymmet. Inloppet på turbon hamnar precis bakom höger lykta, så det lär bli att plocka luft därigenom nånstans.

Jag tänkte helsvetsa och linda det med bandage imorron. Ser till att lägga upp ett par bilder när det är klart :)

zyklon

• 300power orakel
    • Visa profil
    • diligoDesign
« Svar #154 skrivet: januari 24, 2010, 18:00:28 »
jo jag såg precis hur du måttat upp det..  vet bara hur förbaskat trångt det blir när luftfilter o expansionskärl ska få plats där i hörnet. Nu kommer inte du köra med Lmm, eller? Blir o ta bort höger lyckta för o få plats med luftfiltret eller hur har du tänkt?

Quinnan Motorsport

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #155 skrivet: januari 24, 2010, 20:43:08 »
jo jag såg precis hur du måttat upp det..  vet bara hur förbaskat trångt det blir när luftfilter o expansionskärl ska få plats där i hörnet. Nu kommer inte du köra med Lmm, eller? Blir o ta bort höger lyckta för o få plats med luftfiltret eller hur har du tänkt?

Jag kommer inte ha varken spolarvätskebehållare, expansionskärl eller nåt i det hörnet. Jag kommer ha rostfria egengjorda kärl till sånt och jag har drygt en decimeter från kompressorn till lyset och jag kommer dessutom köra med toppmonterad generator som på 940in så det kommer finnas lite utrymme för luftfilter
bl.a. där nere. Jag tror dock att jag kommer köra med nån typ av skumfilter som är ganska små, så det löser sig :) Det lär bli som allt annat på det här bygget :P Ögonmått. Hela grenröret inklusive kollektorn är byggt
efter ögonmått :P

dahlan144

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
« Svar #156 skrivet: januari 25, 2010, 02:23:54 »
ja tar det inte i så duger de ju bra men trångt blir det när man bygger på såna här små bilar som vi gör ;D
Old Volvo's never die, they only go faster!"

knotan

• Global Moderator
  • 300power orakel
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
« Svar #157 skrivet: januari 25, 2010, 12:47:28 »
den som säger att det är trångt med turbon i en 360 kan inte ha skruvat med speciellt många  nyare bilar innan  ;D

zyklon

• 300power orakel
    • Visa profil
    • diligoDesign
« Svar #158 skrivet: januari 25, 2010, 21:04:22 »
Du har nog funderat ut det där.. undrade bara så du inte missat nått ;)

Quinnan Motorsport

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #159 skrivet: januari 26, 2010, 07:30:44 »
Du har nog funderat ut det där.. undrade bara så du inte missat nått ;)

Det har jag säkert, men problem är till för att lösas :P