Dags för en ordentlig bildupdate då. Känns som det varit för få av dom, men det lär bli fler allt eftersom bilen ska börja plockas ihop.
Igår jobbade jag kvällsskift, vilket innebär att jag slutar 23.00, men det innebär också att jag är helt själv i firmans stora verkstad och är helt fri att leka bäst jag vill

Så igårkväll mellan 23.00 och 01.00 ungefär så stog jag och lekte med rörkap och svets och nu ser det nästan ut som jag har byggt nåt som kommer gå att använda.
Jag va och handlade lite rörbitar av en mycket trevlig dam vid namn Gun på Anderssons Smide igår. Bra pris och mycket på lager.

Sen va det bara att börja pussla. Riktigt kul faktiskt. Kan lätt tänka mig att bygga fler grenrör.

Nummer 2 snart klar...

Och till slut, så här ser det ut sittandes på motorn.

Till veckan ska det helsvetsas och "matchportas" i alla skarvar så det inte blir massa vassa kanter, och lindas med avgasbandage. Tror det kan bli rätt bra, åtminstone i förhållande till hur orginalgrenröret ser ut

Förutom att grenröret blivit ihoppusslat så har jag fått lön och ska förhoppningsvis börja beställa lite roliga delar. Jag har bestämt mig för att köra med Ford C-max-fälgar bak. 5x108 och ET52.2, så såna ska nog beställas, och jag ska nog köpa loss en bredbandslambda som en kollega har utvecklat som verkar trevlig. Eventuellt så blir det planing av topplock, nya ventilfjädrar och packningar till hela motorn också. Får se hur länge pengarna räcker

Sen har jag hunnit med att bygga fästen för min fuelcell också. Nästa helg ska jag ner till Persåker Speedshop med polarna och handla lite AN-kopplingar till den och lite annat lull-lull man hittar

Polarna ska handla tubvärmare till sin 7-sekunders Opel så det känns lite futtigt att köpa bara AN-kopplingar, men förhoppningsvis har dom mer kul

Jag återkommer med mera så fort jag har mera att återkomma med