"Krullskivan" är det den som ser ut som en jättegrov Scotchbrite?
Japp
Ojdå.
Jag tycker du ska försöka få det fixat så det är stabilt ooch hållbart! Skit i om det inte ser original ut innuti sparklådan bara det är lika stabilt!
Sen med fjäderfästet bak så ska du verkligen göra det stabilt. Vore inte roligt alls om det släppte när man kör 
Diggar din upphängning på ljuddämparen med 
Lycka till!
Tack Girder!
Jo upphängningen på ljuddämparen blev bra, kan flytta och vrida den lite hur som helst!
Angående plåtarna innuti sparklådan är det ju väldigt svårt att komma åt om man inte kapar sönder hela skiten och börjar om från början. Bäst är såklart att byta hela lådan på en gång och allt inuti som behövs. Men dels så finns väl inte de interna plåtarna att köpa och dels så är resten framåt delvis bytt och delvis fin så det skulle inte vara rimligt att byta hela.
Ska göra så gott jag kan med den dåliga biten där bak. Vill inte försvaga bilen mer då den redan är mjuk i tröskeln i framkant. (förardörren går inte öppna/stänga om man hissar upp bilen i golvet precis under framdörrens gångjärn.)
Fjäderfästet ska nog bli stabilt alla gånger, bara jag kommer åt att svetsa det. Dum konstruktion, hade hellre sett att det var bultat i karossen så man kunde tagit bort och fixat det.. hatar punktsvetsning för det rostar alltid mellan två punktsvetsade plåtytor

undrar om jag läst någonstans att man ska slipa/blästra bort "grundfärgen" på nya ekonomiplåtar,
dom har en tendens att inte gå ihop med andra färger och börjar rosta fort har jag hört?!
Kanske är på gamla plåtar men kan vara värt att ha i baktanke..
Bra att du tar upp kampen mot rosten iallafall 
Rosten får inte övervinna min bil! Visst är den långt gången men den skall nog kunna räddas i allafall!
Angående färgen på ekonomiplåten så hade jag inga problem på högersidan fast jag lät färgen vara kvar under grundfärgen.
Men det går ju riva av den lätt om man vill, kanske ska göra det på denna sidan då! Nu har denna plåten legat ett tag med.
på min så slet ja ned hela bakvagnen. då de infästnignarna till bladfjädrarna hade rostat av.
sen hade även dedionaxeln ett rosthål.
Körde du med avrostade infästningar eller?
Min dedion har oxå rosthål.. måste rostskydda hela axeln, snart helst..
Dagens BAD (Volvo) NEWS: Min färgkod (227 Fulblå) går inte att köpa på sprayburk genom Volvo längre!

Vad göra? Be Mekonomen eller lokala färgfirman blanda eller köpa tvåkomponents +spruta och börja labba själv?