Fick aldrig något svar från bilprovningen. Mailade SFRO också men fick inget svar där heller

Det jag däremot fått reda på är att om man reggar som ombyggt fordon så kan man samtidigt regga in motorbyte och turbokonverterad motor.
Och om SFRO anser att man dimensionerat bilen så den klarar 15kW/100kg tjänstevikt går det att regga in med den effekten.
Tjänstevikten räknas efter vikten vid invägning, men vikten lär hamna på 1100-1200kg.
Dvs att det är möjligt att regga in 340/360 med turbokonverterad motor på 165-180kW = 224,4hk-244,8hk och inget maxtak för vrid.
Däremot kostar en SFRO besiktning ca 5000kr och sedan en regbes inkl invägning för 2000kr.
Så endast registreringskostnader blir då:
ca5000kr SFRO'
ca2000kr regbes inkl invägning
ca2000kr bänkning
Tot ca 9000kr.
Och sen tillkommer alla andra komponenter som krävs för att kunna regga som ombyggt och som klarar effekten.
Det kostar pengar men det är möjligt att få reggat en 340/360 med t.ex turbokonverterad B23 med 220-240hk och E85 som bränsle

Däremot har jag inte hittat om det är möjligt att regga in endast motorbyte till B23/230 som man mappat ner till godkänd effekt/vridmoment
