är det någon som vet hur mycke man kan ladda innan man måste kompsänka?
Beror på vilket bränsle och hur aggressiv tändkurva du tänkt köra med.
Det jag kommit fram till efter att ha googlat runt ett x antal timmar i somras var runt 1-1,5bar på E85 (med IC, utan IC hittar jag inte så mycket men de flesta verkar hålla sig runt 0,5bar för att vara säker) med sugis-kompförhållande på runt 10:1 och jag har för mig B200F har 9,7:1 eller något sådant, över 9:1 men under 10:1 ska det vara iaf.
Har inte läst något mycket om maxladd med BF95/98 då jag inte anser att det är ett intressant bränsle när man är ute efter så hög effekt som möjligt. Med tanke på etanolens högre oktantal = mindre spikbenäget och bättre kylförmåga = ännu mindre spikbenäget.
Men många som kör Volvo 940 turbo verkar köra som mest 1,2bar med bf98, men det är nog mest för att det inte är någon idé att ladda mer än så med td04-13c turbo. Men då är det på äkta turbomotorer = turbo-komp.
Så säg max 1bar med IC på sugiskomp och absolut max 0,5bar utan IC (Volvos AT-sats laddade som mest 0,5bar och i den satsen följde det med lägre kolvar för att ge ett lägre kompförhållande)
Men sålänge det inte spikar så är det bara att ladda på

Hur vet man om det spikar? Ja antingen så hör du det eller så skjuter du toppackningen alternativt spränger motorn