Syftar du på den svarta ratten med tre hål på varje eker som jag har eller? Riktigt trevlig ratt

Och jag håller med om att Biltema har börjat visa sig på sin rätta sida, inte bara massa skit-tillbehör längre utan lite intressanta "tuning"-grejjer som intercooler, wastegates och annat vettigt. Däremot inte i närheten av utbudet dem verkade ha på 80-talet med sportstötdämpare, alufälgar och andra bilsport-grejjer.
Förvånansvärt lite bilgrejjer ändå för att vara en butik som heter Biltema, biltemat verkar ha försvunnit mer och mer under åren men förhoppningsvis på väg tillbaka.
Och kul att Danne tagit tid att mäta biltemas sportstolar

Jag måste få fråga var du mätte. För jag försökte få i 80-tals Ergonomiska Sparco-stolar som suttit i en Volvo 740-taxi men dem var för breda längst bak på sittdelen, alltså där ryggen går ihop med sitsen. Dem stolarna tog i mellan plasten på B-stolpen och mot växellådstunneln (alltså där kardantunneln breddar på sig för att rymma växellådan).
Mätte dock inte dem stolarna men jag har tänkt ta mig dit att mäta mina originalstolar någon dag och måttet mellan B-stolpens plast och växellådstunnel.