Jo egentligen. Får ta nya bilder imorgon och då med min digitalkamera istället för mobilen

Hmm, vet faktiskt inte.
Detta hittade jag efter en snabb sökning:
jag lät bilen stå på golvetv i garaget, ställde däcken rakt så gott jag kunde med ögonmått. tog ett plattjärn la mot däcket/fälgen. drog ett rakt sträck på golvet. styrde fullt åt ena hållet. gjorde samma sak och drog ett sträck på golvet. styrde fullt åt andra hållet gjorde likadant.
sen rulla jag undan bilen och tog fram en gradskiva. och la den på marken och tittade. oavsett om däcket stod helt rakt från början så spelar det ingen roll. för frammåt värdet och bakåt värdet är ju i förhållande till det raka sträcket. så den totala vinkeln är ju 106 grader och den är ju helt 100% pålitlig. och orginal har då 85grader samt är det ganska lätt att se att däcket står rakt.
http://drft.se/drftforum/viewtopic.php?id=474Låter bra det

Edit:
Enklaste sättet att mäta styrvinkel när jag tänker efter bör vara att:
Ratta fullt åt ena hållet och rita ett sträck på marken
Ratta fullt åt andra hållet och rita ett sträck på marken
Flytta bilen och mäta vinkeln
Och till sist dela vinkeln med 2 för att få fram rätt styrvinkel.
Vet dock inte om man kan göra så i praktiken om man inte har parallellstyrning. Men mäter alla på samma sätt så får man ju bra värden att jämföra mot iaf.