Så där då har de vatt en kväll i garaget och fixat lite.
Blev kamremmen och pumpinställning denna gången
Lite saker man behöver
De va lite skitigt då ventilkåpspackningen läckte. Men den är bytt nu
Nolla motorn och sätta in alla låsningar
Den fick sig en liten rengöring me
När man kollat så kamremmen va rätt va den dax för pumpinställningen.
Lite snabbt förklarat så
Sätter man dit indikatorklockan när motorn är på TDC
Backar motorn tills indikatorklockan slutar röra sig och nollar den
vrider fram motorn till TDC och kollar av värdet
Min låg på ~1,082mm och de ska va 0,8mm
så lite ifrån va den men när man trimmar skadar de inte ha lite högre så ja tänkte ~0,9mm
För att ändra så sätter man i stoppen/pluggen i remhjulet lossar 3 muttrar fram och en under/bak på pumpen sen kam man vrida hela pumpen till önskat värde
Behöver bara vrida ytterst lite.
Spänna allt igen och köra runt motorn och kolla värdet så de stämmer
Blev byte av remhjul på generatorn me då det sitter ett fast hjul original och vill ha ett frihjul för att skona motorn lite. Blir lite mjukare gång.
Tog även bild på hur glödstiften och kopparbläcket ser ut
Jävla pill och få väck de. Tur att man ska fixa till så de blir bättre