Återupplivar denna tråd. Jag och Olle snurra hjul då min bil var i luften sist. Glappet mättes inte upp men om det är av intresse kan jag göra det nästa gång.
Det jag undrar är om alla ni har ett klart hörbart metalliskt klonkljud som kommer då det tar "stopp" vid medurs- respektive moturs-rotation?
Undersökte inte detta så noggrant men en snabb slutsats var att ljudet verkade komma från ingående axel till lådan. Detta ljud hörs även inifrån bilen om man kör på lite för låga varv på t ex 2an, alltså typ stadskörning då man inte ger gas och bilen går lite ryckigt å gungigt så låtar det klonk, klonk, klonk i synk med framåt/bakåt-gungen.
Lägger upp på youtube å postar länk här då jag testar nästa gång.
Sen undrar jag en till grej av nyfikenhet. Då lådan var i friläge så gick jag och snurrade vänster och höger hjul, och vad är det som gör att enbart det vänstra bakhjulet kunde få högerhjulet att snurra men inte tvärtom?
Då man snurrade vänsterhjulet fram och tillbaka så snurrade högerhjulet i liknande rörelse, fast i motsatt riktning och något fördröjd reaktion
Högerhjulet kunde jag snurra på som en tok utan att vänsterhjulet rörde sig