update
Jag var på jula en sväng å köpte en stroboskoplampa i veckan här så idag tog jag å ställde tändningen, Jag tyckte att tändningen stod hyfsat bra för bilen svarade bra på gas och hade bra tomgång men enbart då motorn gick på vanliga mappen. Då den gick på uppvärmingsmappen så fanns det 0 tomgång. Hursomhelst så stod ju tändningen bra åt helvete då jag strobbade hade ju 30+ grader förtändning på tomgång!, så jag ställde på 10 grader då sjönk tomgången till 500rpm så jag fick höja den på spjället till 1000rpm. Nu har jag en tomgång på 500rpm under uppvärmingen så pass att den går utan att stanna men jag tror att den går för fett under uppvärmingen för den gillar inte gas och svartryker. kan inte säga lamdavärde eftersom det glappar i kontakten jag satt dit så det måste göras om lite. men då den e varm och går på tomgång hade jag 0,98 som värde och svarar fint på gas utan tvekan över huvud taget
Sedan tog jag å togisär tändningslåset i molekyler och upptäckte att brickorna som nyckeln trycker på i låset hade ärgat nå så förbannat att låset var stumt. Smörjde det med fett och satt ihop och funkade prima
Eftersom jag kapat i stöldskruvarna så monterade jag låset i 12,9 insexskruvar.
Allt för denna gång, tuvär inga bilder men det skruvas för fullt i garaget