Jasså du höll på och körde så länge..
Vi åkte runt 6-7 tiden redan då jag fick bogsera hem en mitsu evo 3a
Du får plana turboflänsen och dra dit turbon ordentligt nu så du kan köra 2 bar+ igen. Lägger in några bilder av bilen din också. Finns i större kvalite om du vill ha.
Jo banan var ju fri så det var svårt att låta bli
Tack för bilderna.
Tyvärr finns det mer jobb att göra på bilen än att få fast turbon
Måste ju få lite ny färg på innerskärmen under turbon och ny rostskyddsmassa i hjulhuset under turbon + få dit värmeskydd för bränd färg luktar illa och så blir man orolig när det ryker från bilen.
Måste antagligen öppna och fetta hjullagren fram, för bromsarna har varit så varma att fälgarnas centrumkoppar i plast smält lite.
Bromsklossarna är också nästan slut och bakbromsarna måste ses över.
Men opelbromsarna fungerade annars ganska bra, fick köra många varv innan de blev varma och de tog någorlunda fast de var varma också.
Framdäcken höll inte två dar på banan, i fredags var de någorlunda bra men på söndagen blev de sämre och sämre och till slut riktigt dåliga och och konstigt ostadiga, redan på timeattacken fick jag vrida ratten över 180grader i kurvorna och på slutet 'tuggade' däcken så jag fick jag vrida ratten nästan 270grader.
Men motorn fungerar ju inte som jag vill, jag vill ha betydligt tidigare laddtryck, vad är det för nytta med att ladda >2,2bar från 6->7700rpm när jag bara har 1,3bar vid 5000rpm.
Jag hoppas det är WGn som tjuvöppnar så det räcker med att ge spänna fjädrarna, och inte att det är turbon som inte klarar av att ge tidigare laddtryck
Ifall jag inte får den att gå bättre monterar jag nog tillbaks gamla turbon och grenröret.
Såhär ser biltemas avgasbandage ut efter 2 dar på banan.
På andra bilden är jag på väg till banan.