Författare Ämne: B230FT i 360GLT  (läst 490885 gånger)

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #640 skrivet: juni 09, 2012, 22:40:45 »
Låter riktigt riktigt bra. Vilken tid siktar du på att vara på plats?

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #641 skrivet: juni 09, 2012, 23:07:32 »
11

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #642 skrivet: juni 10, 2012, 22:52:00 »
Spännande läsning, hur gick det idag, fick du bra tid och höll drivlinan?  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #643 skrivet: juni 10, 2012, 23:26:32 »
Drivlinan höll  :) men ingen bra tid  :-[
Det regna i början av dagen men det slutade kanske vid 13 tiden, så jag körde bara några varv och vänta tills banan torkat upp ordentligt, första varven på torr bana gick det förbannat bra hade laddtrycket på 2,1-2,2 bar men fick mindre och mindre laddtryck, halva turbopackningen var borta  :-[
Så då blev det bråttom att få bort det som var kvar av packningen och köra timeattack utan packning, inte kula att meka med varm turbo, problem att få bort bultarna, de riktigt skar fast och onödigt att försöka med olja när grenröret var varmt, så jag drog av första bulten och andra bulten gick också av, tredje skar fast så den gick inte att dra fast eller få bort, så jag körde timeattack med en och en halv bult  :-[
Så jag fick laddet ganska sent + att när jag äntligen fick ladd i slutet på rakorna slirade kopplingen, delvis för att jag inte hann släppa koplingsvajern innan timeattack.
Jag fick bort den ena bulten efteråt så jag kunde fortsätta köra, sent ladd pga avsaknad av packning och bultar men fan va kul, hade banan för mej själv ett tag ikväll när de flesta åkt hem, körde och körde och körde och kunde inte sluta för det var så kul, men blev tvungen att sluta pga bensinbrist, gick 80 eller 90 liter bensin på banan  ;D
Tror det blev sjätte plats i timeattack, nöjd med det eftersom bilen gick så illa just då.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #644 skrivet: juni 12, 2012, 18:42:24 »
Jasså du höll på och körde så länge..  :)
Vi åkte runt 6-7 tiden redan då jag fick bogsera hem en mitsu evo 3a  ;D

Du får plana turboflänsen och dra dit turbon ordentligt nu så du kan köra 2 bar+ igen. Lägger in några bilder av bilen din också. Finns i större kvalite om du vill ha.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #645 skrivet: juni 13, 2012, 23:11:10 »
Jasså du höll på och körde så länge..  :)
Vi åkte runt 6-7 tiden redan då jag fick bogsera hem en mitsu evo 3a  ;D

Du får plana turboflänsen och dra dit turbon ordentligt nu så du kan köra 2 bar+ igen. Lägger in några bilder av bilen din också. Finns i större kvalite om du vill ha.
Jo banan var ju fri så det var svårt att låta bli  ;D
Tack för bilderna.
Tyvärr finns det mer jobb att göra på bilen än att få fast turbon  :(
Måste ju få lite ny färg på innerskärmen under turbon och ny rostskyddsmassa i hjulhuset under turbon + få dit värmeskydd för bränd färg luktar illa och så blir man orolig när det ryker från bilen.
Måste antagligen öppna och fetta hjullagren fram, för bromsarna har varit så varma att fälgarnas centrumkoppar i plast smält lite.
Bromsklossarna är också nästan slut och bakbromsarna måste ses över.
Men opelbromsarna fungerade annars ganska bra, fick köra många varv innan de blev varma och de tog någorlunda fast de var varma också.
Framdäcken höll inte två dar på banan, i fredags var de någorlunda bra men på söndagen blev de sämre och sämre och till slut riktigt dåliga och och konstigt ostadiga, redan på timeattacken fick jag vrida ratten över 180grader i kurvorna och på slutet 'tuggade' däcken så jag fick jag vrida ratten nästan 270grader.
Men motorn fungerar ju inte som jag vill, jag vill ha betydligt tidigare laddtryck, vad är det för nytta med att ladda >2,2bar från 6->7700rpm när jag bara har 1,3bar vid 5000rpm.
Jag hoppas det är WGn som tjuvöppnar så det räcker med att ge spänna fjädrarna, och inte att det är turbon som inte klarar av att ge tidigare laddtryck :-\
Ifall jag inte får den att gå bättre monterar jag nog tillbaks gamla turbon och grenröret.

Såhär ser biltemas avgasbandage ut efter 2 dar på banan.
På andra bilden är jag på väg till banan.
« Senast ändrad: juni 13, 2012, 23:14:54 av kullke »

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #646 skrivet: juni 13, 2012, 23:39:59 »
Kul att du och bilen hade kul trots mekaniskt strul!

Måste vara fantastiskt att köra med 2.2 bar ladd, även om det tråkigt nog är sent i registret!
Och fantastiskt att drivlinan höll!

Körde du med original Opelbelägg till bromsarna eller sport/racingbelägg? Standard bromsvätska och slangar?

Måste varit VARMT om navkåporna smälter  :o

Tack för bilder och text! När blir nästa tillfälle att köra?

Och sist men inte minst, kan man se time-attacken med tider och bilmodeller i tabell på någon hemsida? Vore kul att jämföra lite!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #647 skrivet: juni 14, 2012, 00:26:30 »
Kul att du och bilen hade kul trots mekaniskt strul!

Måste vara fantastiskt att köra med 2.2 bar ladd, även om det tråkigt nog är sent i registret!
Och fantastiskt att drivlinan höll!

Körde du med original Opelbelägg till bromsarna eller sport/racingbelägg? Standard bromsvätska och slangar?

Måste varit VARMT om navkåporna smälter  :o

Tack för bilder och text! När blir nästa tillfälle att köra?

Och sist men inte minst, kan man se time-attacken med tider och bilmodeller i tabell på någon hemsida? Vore kul att jämföra lite!
Körde originalbelägg men ska byta till bätre, vanlig DOT4 bromsvätska och vanliga slangar.
Troligtvis blir det inte kört något mer för mej i sommar, har mycke mer att göra än vad jag kommer ha tid med :-[
Nej det kan man inte för det var ingen officiell tävling, han som körde snabbast hade en dieselMercedes med gatslicks (fuskdäck   >:( ). Annars svårt att jämföra bilmodeller när man inte vet vad som finns under huven och bakom ratten.
Riktiga däck vore annars kul att testa på banan, men till det behövs bättre drivlina.
Hade ju lite problem med slirande koppling då så jag ska testa montera dit chimsen till tryckplattan.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #648 skrivet: augusti 15, 2012, 17:57:02 »
Hur har det gått här då? Har du fått ihop bilen eller har du lagt all tid på garaget?

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #649 skrivet: augusti 15, 2012, 18:44:53 »
Hur har det gått här då? Har du fått ihop bilen eller har du lagt all tid på garaget?
Har nog lagt nästan all tid på garagebyggandet.
Men en regnig kväll demonterade jag turbon och konstaterat att flänsen borde planas, och för att få det bra gjort ska grenröret demonteras också.
När jag svetsa ihop grenröret slog sej flänsen lite så jag plana den då, men nu är den böjd andra vägen, undrar om inte spänningarna från svetsningen gått ur materialet när grenröret varit varmt (rött) några gånger så den blev sned på andra hållet nu :-\
Men kula tt hitta detta fel också, för det betyder ju att det läckte en hel del innan packningen gick sönder också, så kan ju bara hoppas på tidigare laddtryck och körbarare bil när jag får detta fixat.

Hittar bara plåtpackningar till turboflänsen.
Undrar om det finns vanliga packningar till T3fläns med delat inlopp? till T3 med enkelt inlopp vet jag att det finns men hittar inte till delat.
Hur som blir det att köpa hem fler packningar så jag har reserv också.
Tanken är ju att jag ska besiktiga den i höst innan jag ställer av den, är i slutet av augusti jag tidigast får besiktiga om jag minns rätt.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #650 skrivet: december 02, 2012, 22:26:10 »
Hej, har du hunnit se årets film från Carnia?

http://www.youtube.com/watch?v=VCKGNthSVEw

Jag tycker det syns för lite 300or  ;)

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #651 skrivet: december 02, 2012, 23:11:20 »
Jo jag har sett den.
Att det inte syns så många 300or beror nog antagligen på att de som klippt ihop filmen tycker att konståkarna gör sej bättre på film.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #652 skrivet: januari 20, 2013, 00:48:22 »
Ja nu har bilen stått orörd i ett halvår :-[
Men i fredags tog jag mej tid att jobba med den i ett par timmar, men jag hann inte göra mycket annat än demontera bla wg och konstatera att någon stulit lite av skiljeväggen i röret till wg, ja det ser ut som någon skurit bort den med plasmaskärare.
Jag hade gjort väggen ända fram till wg ventilen men nu slutade den 35 mm från ventilen.
Men en del av den saknade väggen återfann jag :D   den hade fastnat i turbons avgashus  :(
Där hade den roat sej med att svarva turbinbladen.
Lite synd på en nästan ny turbo utan glapp, men kul att hitta orsaken att bilen gick så illa ifjol, när jag startade upp den efter att jag bytt till denna turbo och grenrör gick den bara på 3burkar pga att det ärgat i en spridarkontakt, så innan jag hittat felet varför den inte gick på alla cylindrar då så hade nog detta med skiljeväggen inträffat, kanske orsaken till att skiljeväggen gick sönder var tokhög avgastemp :-\
Blir nog att göra skiljeväggen av >6mm plåt nu, undrar om det går att få tag i nytt turbinhjul till min turboeller hitta en ny turbo som passar utan ombyggnad (har tidsbrist).
Kraven på en ny turbo är T3fläns med delat inlopp, 6bultad dpfläns och är en fördel om det står garrett på den pga att bilen har blivit godkänd med en garrett.

Första bilden ser man att väggen blivit kortare, syns på byggbild på förra sidan hur väggen såg ut då.
Andra bilden ser man skadorna på turbon och den del av väggen jag hitta i avgashuset.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #653 skrivet: januari 20, 2013, 00:55:42 »
Det där såg inte kul ut :(

Får man fråga vad du har för turbo?
Det bör inte vara så värst svårt att hitta ett turbinhjul, de sitter oftast fast i axeln.
Kolla på http://www.ebay.co.uk/ där borde det gå att hitta.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #654 skrivet: januari 20, 2013, 01:29:11 »
Grattis, som vanligt: skönt att hitta felet!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #655 skrivet: januari 20, 2013, 11:54:40 »
Det där såg inte kul ut :(

Får man fråga vad du har för turbo?
Det bör inte vara så värst svårt att hitta ett turbinhjul, de sitter oftast fast i axeln.
Kolla på http://www.ebay.co.uk/ där borde det gå att hitta.

Det  är en volvo typskylt på den där det bla står T04E, men när jag söker på det hittar jag bara turbon som ej liknar min.
Det bästa kanske skulle vara om jag hittade någon firma som renoverar turbon, dit jag kunde skicka turbon för att få hjulet bytt och balanserat.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #656 skrivet: januari 20, 2013, 11:58:41 »
Grattis, som vanligt: skönt att hitta felet!
Jo, men det brukar vara skönare att hitta billiga fel  ;)

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #657 skrivet: januari 20, 2013, 14:59:28 »
Det där såg inte kul ut :(

Får man fråga vad du har för turbo?
Det bör inte vara så värst svårt att hitta ett turbinhjul, de sitter oftast fast i axeln.
Kolla på http://www.ebay.co.uk/ där borde det gå att hitta.

Det  är en volvo typskylt på den där det bla står T04E, men när jag söker på det hittar jag bara turbon som ej liknar min.
Det bästa kanske skulle vara om jag hittade någon firma som renoverar turbon, dit jag kunde skicka turbon för att få hjulet bytt och balanserat.
Ok.
Googlade T04E och fick då fram att det är en Garrett-turbo.
Testade då att söka på Garrett T04E och då fick jag fram 39 resultat.
Och när jag söker på endast T04E så kommer det fram flera T3/T4-turbos, men kanske är samma turbinhjul och axel på dem ???
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #658 skrivet: januari 22, 2013, 00:02:48 »
Är tydligen en To4E jag har  :-[
Garretts produktnr 466742-9012 är kommer tydligen från dumper A25C.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #659 skrivet: januari 22, 2013, 10:12:14 »
Är tydligen en To4E jag har  :-[
Garretts produktnr 466742-9012 är kommer tydligen från dumper A25C.
Åh fan, så det finns TO4E och T04E ???
Undra varför Garrett gjort så lika produktnamn?
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #660 skrivet: februari 27, 2013, 22:44:38 »
Äntligen har jag haft lite tid att jobba med bilen.
Byter till super pro bussningar men blev lite extra jobb.
Bild 1. Stagen var lite rostiga
Bild 2. Kapade bort det rostiga och tog en bit av en M20 10.9 bult och gängade den M12x1,5
Bild 3. Ett stag fixat
Bild 4. Borrade 40mm in i det som var kvar av staget och gängade M12 och drog dit biten jag gjort av M20 bulten och limmade med gänglåsning.
« Senast ändrad: februari 27, 2013, 22:46:13 av kullke »

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #661 skrivet: februari 27, 2013, 22:53:19 »
Jävlar blev ju som nytt :o
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #662 skrivet: februari 27, 2013, 23:06:11 »
Jag har haft loss dessa stag tidigare så jag viste de var lite rostiga men mindes inte att de var så rostiga, fast det var ju på slutet av 90talet så det kan ju ha rostat lite till på ca 15år  :-\
Nu är de 13,3mm de var <10mm.
Nu ska de putsas och få lite ny färg, de blev bara hastigt avskrapade och penselmålade förra gången jag hade loss dom, konstigt att jag inte blästrade dom då :-\ jag blästrade ju massa andra delar till bilen på mitt dåvarande jobb fjäderben, bromstrummor, länkarmar, främre motorbalk, bromsok mm. tror nästan det var så att jag inte blästrade dom för att de var så dåliga att jag snart skulle byta dom.   

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #663 skrivet: februari 27, 2013, 23:10:01 »
Ja det kan hända mycket på 15år ;)

Ska dem vara 13,3mm original eller var det det som passade bäst i bussningarna dina? Tänkte om det försvunnit så pass mycket material pga rost.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #664 skrivet: februari 27, 2013, 23:14:57 »
Ja det kan hända mycket på 15år ;)

Ska dem vara 13,3mm original eller var det det som passade bäst i bussningarna dina? Tänkte om det försvunnit så pass mycket material pga rost.

Bussningarna är inv 13mm, och stagen var riktigt längst in där brickan suttit (där jag kapa dom) ca 13mm och brickan hade 13,5mm hål så jag valde att göra dom 13,3mm

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #665 skrivet: februari 27, 2013, 23:24:23 »
Ja det kan hända mycket på 15år ;)

Ska dem vara 13,3mm original eller var det det som passade bäst i bussningarna dina? Tänkte om det försvunnit så pass mycket material pga rost.

Bussningarna är inv 13mm, och stagen var riktigt längst in där brickan suttit (där jag kapa dom) ca 13mm och brickan hade 13,5mm hål så jag valde att göra dom 13,3mm
Ok, då har det rostat/nötts bort mycket material under åren :o
Blir intressant till sommarn att se hur mina 32år gamla stag ser ut :-X
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #666 skrivet: februari 28, 2013, 19:14:47 »
Trevligt att se att det händer saker.  :)

Har precis bytt de bussningarna med, men blev inte uretanbussning, utan en sorters plast som är lite skarpare. Undrar bara om det inte är lite för skarpt.

Har du planerat in några ban-dagar till sommaren?

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #667 skrivet: mars 01, 2013, 17:20:15 »
Jo men det händer inte så mycket denna vinter  :-[
Problemet med för hårda bussningar är ju troligen bara att stagen kroknar där mina var rostiga och böjda, antagligen när staget böjs max neråt t.ex när man lyfter bilen som stagen kroknar, så jag funderar på att korta stötdämparna.
Bankörning är svårt att planera in då jag inte vet om jag hinner få bilen klar till sommaren.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #668 skrivet: mars 03, 2013, 20:03:05 »
Är för kallt att jobba på garagebygget nu  >:( men fördelen är ju att jag kan lägga lite tid på annat då  ;)
Hamrade till nya brickor till stagen då de gamla hade onödigt stora hål i centrum.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #669 skrivet: april 07, 2013, 00:16:57 »
Snyggt jobb med brickorna  :o

Och kul att se att svarven din får arbeta. Smart att återanvända stagen och gänga in en ny del i änden!

Filat nåt på din difflösning då?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #670 skrivet: april 08, 2013, 15:18:55 »
Tack


Hade faktist tänkt börja med diffen, men pga tidsbrist får jag vara nöjd ifall denna bil överhuvudtaget står på hjulen denna sommar  :'( har ju som sagt inte jobbat seriöst på denna bil på flera år, men nästa vinter hoppas jag att jag kan lägga ned massa tid på den  ;)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #671 skrivet: april 08, 2013, 20:41:11 »
Den som väntar på nåt gott :)

Jag blir så glad i själen när jag tänker på hur länge du ägt, pysslat om och använt din bil och att den fortfarande är så fin (eller som ny rättare sagt)!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #672 skrivet: december 31, 2014, 00:45:15 »
Nu kom den äntligen ner på hjulen igen, nya garaget är till 99% klart så den flyttas dit denna vecka.
Den ska vara körklar i god tid till sommaren och inte stå och samla damm som den gjort i 2år nu :-[

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #673 skrivet: januari 01, 2015, 22:23:10 »
Härligt med nytt garage!

Kanske vi får en bild eller två på 360in i nygaraget?  :)

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #674 skrivet: januari 06, 2015, 23:18:23 »
Jo bilder kommer bara jag får den flyttad, beror på vädret var så blött förra veckan så den skulle ha blivit våt ;) och så har jag bara sommardäck under trailern. Har satt upp lite lysrör i taket nu så det är klart att flytta in :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #675 skrivet: januari 07, 2015, 00:49:48 »
Herregud vad åren går!!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #676 skrivet: januari 07, 2015, 16:24:16 »
Jo :-[
Nu var jag och köpte nya vinterdäck till trailern så nu kan jag flytta bilen :D

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #677 skrivet: januari 17, 2015, 01:09:31 »
Nu har den flyttat in i sitt nya hem :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #678 skrivet: januari 17, 2015, 01:53:39 »
Oj oj oj det var inget dåligt garage den fick komma till!
Och rejäl port har du satt dit ser jag  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: B230FT i 360GLT
« Svar #679 skrivet: januari 17, 2015, 01:56:57 »
Jävlar vad fint garage :D
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75