Nu kommer en liten bilduppdatering, fredagen till ära!

Alla sätt är bra utom dom dåliga. Vissa saker lär man sig aldrig, som t.ex. att man ska lossa ALLA hjulbultarna när bilen står på backen, även om man från början inte har tänkt att göra något fram/bak. Stod för långt bort från garaget för att komma dit med mutterknacken också...Är varken första eller sista gången den här metoden praktiseras

Ja, nu ska det väl bara vara att haka på lyften och lossa dom sista två bultarna till konsollerna.

Och här ligger stubbrytaren och väntar. Finns mycket bra att ha grejer där ute, t.ex. det som används som regnskydd till spelet. Behöver kanske inte säga vad det är för något, men det är väldigt eldfast och bra

Fick bli en liten fullösning med kedja mellan kroken och lyften. Kroken var lite "manligare" än lyftöglan

Och där står den, den är inte gjord i balsaträ, det känns när man ska resa den

Sådär ja. Väldigt bra utväxling i spelet, var inte det minsta ansträngade att lyfta upp motorn. Fast det är klart, ska man klara av att bryta upp en stubbe går det väl åt lite pulver

Och där står den, i någorlunda gott sällskap av en S70

Och så fick man ta traktorn till hjälp för att få upp den i stativet. Fick lov att hitta en annan krok, det är inte överdriven takhöjd i garaget, och armen är ju en bra bit högre än motorn.
Kanske skulle ha forskat lite mer i traktorn innan jag satte mig i en skarp situation. Den är tre växlad (sex om man räknar hög + låg) och då ligger backen där ettan brukar ligga. Det är ganska tvär koppling, så det kunde ha blivit succé ordentligt

Sen är det tydligen två steg på koppling fick jag veta. Trycker man ner koppling lagom mycket kan man växla, trycker man ner den hela vägen frikopplar man även hydraulmotorn

Var ju även tvungen att prova extra kolven, givetvis fick jag tag i slangen med pinnen, hade kunnat bli succé av det med

När jag fick lite snabba instruktion om hydraulen av min farbror sa han åt mig att smyga med extrakolven, för det går väldigt fort. Först kommer inget, sen kommer inget, sen kommer det inget, sen...Hoppsan hejsan, då skuttade det till ordentligt. Tur man inte behövde använda den för att komma upp i stativet, då hade jag nog petat hål i taket