Jaha, kameran hemma på rastning idag igen

Så här såg packboxen ut till kammen, mindre roligt

Och även toppackningen, tur att man inte ska ha den motorn.

Den som söker skall finna. Tror inte domkraften kommer till någon större nytta, eftersom det är sällan man törs lyfta en 300 i fästena

Men fjäderskålarna anser jag var mer eller mindre ett fynd, tur man lyfte på mattan. Trodde på sin höjd man skulle få ett till fälgkors. Som tur var fanns det en varningstriangel i bilen, så det blev en till i samlingen. Utan att blinka går det nog att skramla fram 10-15st

Ja, vad ska man säga? Köp inte spännband på billiga nisses

Förmodligen har bandet töjt sig, och eftersom det inte finns någon handbroms har bilen börjat "jucka". Kännde att den inte satt helt fast när jag saktade in i en korsning, nästa gång jag saktade in kom den farandes. Tur att man inte panikbromsade för en katt/unge. Stannade vid kanten, perfekt ställe, ingen refug vid infarterna till några garage. Hinner tre meter från dörren innan det kommer en och ska in i garagen jag blockerar...
Det är ungefär vid den här tidpunkten jag skulle ha släppt allt och lagt mig i sängen, men så blev det inte...
Eftersom att motorn var ur så gick det på tre personer att lyfta tillbaka bilen på släpet. Nu surrades den fast med rejäla band bak och ett gammalt hederligt biltema band fram

Nu gick det faktiskt skapligt bra en stund, kom till garaget och fick upp bilen på bockar, men molnen såg inge vidare ut. Lagom när jag knackat ut pluggen för att komma åt fästet höger bladfjäder börjar det regna nå så ända in i helvete! Efter att ha stått ett tag under tak bestämde jag mig för att ge mig på fjädrar i alla fall, går att komma åt en del skruvar under, och där regnar det ju inte. Svor lite över att man inte lagt på huven, då hade man haft tak över huvudet när man ska på framaxelbalken också, men men. Fick loss fästena under, det genom baljan gick under en kort, mindre regnig period. Dom mittre fästena för fjädrarna satt som sten, så jag beslutade mig för att lossa stötdämparna ovanifrån och ta ner hela balken. Nu började det regna lite värre igen, så jag la mig i skuffen och med ett spärrskaft som tynge, stängde jag luckan

Men eftersom att luckan inte blir helt stängd kommer det in vatten...När man ligger där, med röva ner i baljan, och känner vattnet rinna in lite fint...Då börjar man fundera på att svälja den stora skiftnyckeln i hopp om att man ska kvävas

Hur som haver fick jag loss bultarna, men det regnar fortfarande som fasen, så jag ville inte öppna luckan och försöka komma ut medans man blir dränkt. Efter ett tag hittade jag den hemliga lilla lucka som finns i hatthyllan på sedaner, slog ut den och kom nästan genom. Det var större problem att backa tillbaka än att komma dit jag var. Fick ta mig i kragen och gå ut den vanliga vägen. Nu var det ju bara att knacka ut fyra bultar, vrida av ett bromsrör och sedan skulle bakaxeln komma som en dröm! Om det inte var så att jag glömt det förbannade jävla reaktionsstaget! Men nu fick det fan vara nog, nu blev det kväll! Var precis påväg ut genom grinden, FAN! Har ju kvar pizza och kebab i köket, tror inte det är så populärt hos han som har garaget om det ligger någon vecka gammal kebab kvar när han kommer...Gick in och hämtade det, när jag ska ut vräker det ner, men men, man är ju redan som en dränkt katt så det var bara gå ut och låsa garage och grind. Nu börjar man bli lite lätt aggriverad, så hemresan gick kanske lite fort. Åkte genom en vattenpöl och hörde det spola in lite, visst fasen, det jävla hålet också. När det gick lagom fort genom nästa "vattenpöl" (Citat-tecknen är där för att nu pratar vi egentligen inte vattenpöl. utan en mindre sjö. Det måste varit minst 3 dec) stänkte det satan utanför, och en svallvåg på ca 1 meter kommer upp ur golvet och landar på passagerarsätet (ja, på sittdynan)

Nu står det ca 5cm vatten på golvet på högersidan, rullande fågelbad...Bilen gick inte helt som en dröm efteråt heller, men vafasen, det ska gå! Efter att ha dumpat lite grejer hemma beger jag mig ut på jakt efter en lämplig backe där jag "dränera" bilen. Det gick en bit, sen vart jag ståendes. Far min fick komma och bogsera mig ut till farfar, så där står bilen nu i lutning, det spolade ut ganska duktigt med vatten. Och nu en liten frågesport.
Vad sitter ner till höger, framför passagerardörren på en 740?
1) En högtalare
X) Ett grävlingsgryt
2) En databox
Behöver jag skriva ut det rätta svaret?

Med tanke på hur det gick före och efter badet så kan man ge sig fan på att det är kortis i boxen. Ska försöka starta bilen imorgon. Fortsättning följer.
Fick skjuts hem, ska gå in i duschen. Hmm, jag har mina "Moleman" på mig.
(För som inte vet är detta "Hans Moleman" från simpson, har ett par gamla skyddsglasögon från jobbet hemma nu, utan sidoskydd, ser ut som hans glasögon

)

Vart är mina vanliga glasögon? Jo, i min 740...
Efter att jag duschat (som jag förövrigt klarade galant! Inge tvål i ögonen och inget halkande. För dagen anser jag det väl godkänt!) satte jag mig i 343:an, ut från garaget, ska ut och stänga dörren, ja då! Såklart kommer det en granne, och jag blockerar vägen, bara att vända om och flytta bilen. När jag sedan kommer iväg upptäcker jag nästa trevliga grej. Hastighetsmätaren har nu lagt av helt, förmodligen är vajern av, den låg och skavde mot krängningshämmaren. Det skulle fixas vid tillfälle...
Stannade vid macken, nivålampan började lysa lite till och från, så det var väl bäst. När jag tankat i några extra litrar och ska därifrån så är jag vänster om det röda fältet, ute på det svarta och lampan lyser konstant...Åker till affären, och på vägen hem skulle det passa bra med lite spolarvätska på rutan. Trodde jag ja...15 minuter tidigare så gick det hur bra som helst att skvätta, har inte kollat, men vill minnas att det är rätt så bra med spolarvätska i den. Dessutom började oljetryckslampan lysa på tomgång, tycker den går lite lågt i tomgång, men inte "perverst" lågt. Kan ge mig fasen på att pumpen börjar bli dålig. Nu sitter jag hemma med en nyhandlad twist-påse och funderar på om jag kommer klara av att sova utan att trilla ur sängen. Den som lever får se...