Grattis! Se till att pilla dit ett varvstopp också så du inte övervarvar motorn med ditt lätta svänghjul. 
Tackar, jo kom på mig själv med att köra en vild motor utan varvstopp så la in ett med soft på 6500 och hard på 6700 illa kvickt!!

Men är mest när man ska smaka på varvet på friläge som man kan råka övervarva, under körning är den inte så vild att man direkt missar att man passerat 6000rpm

Underbart! Lagom till att torra vägar börjar kika fram också!
Precis!
Angående lösningen på varvstoppssyndromet:När jag fick igång min 124:a tack vare ett pullup-motstånd kopplat till 12-volten så tänkte jag att nu är det bara att ställa in rätt dwell och gasa.
Konstigt nog så tänder inte motorn en enda gång (puffade till två enstaka gånger men tror inte det betyder att det kom en gnista).
Då är
Dwell type satt till
"Standard Dwell" samt 3,1ms. Provade att leka med tiden men inget resultat.
Tack vare mitt klåfingriga jag så provade jag med "procenten" när jag ställde tillbaka
Dwell type till
"Fixed Dwell" så provade jag att ändra från 75% till 50% tex. Då gick motorn igång men orkade inte leva.
Hittade snabbt fram till 70% och det är det jag kör med nu och då går det som sagt var varva hur mycket man vill.
Filmbevis kommer då jag lärt mig att ladda upp film från nya firmamobilen som jag fick igår!