Efter 45 dagars rostlagning i rutram med kompisar + en månads meck för att våga köra skrotet till 300 Power Vinterträff så blev det stiljte i garaget precis som jag befarat.
Hade tänkt laga upp lite rost och så före besiktningen i januari. Nu blev det inte så och dessutom fick jag en snilleblixt och besiktade precis före jul istället den 23 januari.
Protokollet säger 4 saker:
1 - Stomme sidobalk, höger yttre, rostskadad
2 - CO-halt tomgång, för hög 5,6 (3,5) trots en viss etanolinblandning. Tycker inte bilen går såå fett. Går bra i allafall.
3 - Stomme tvärbalk, fram, båda sidor, rostskadad
4 - Stänkskärm, fram, båda sidor, vassa kanter
Tvärbalkarna var väl det enda jag hade tänkt fixa inför besiktningen. Men nu har jag vecka 1 på mig då jag är ledig och inte behöver bilen. Detta var snilleblixten, att besikta före jul så man får lite nytta av ledigheten. Annars hade jag stått utan motorfordon i januari/februari då min egentliga besiktningstid var.
Men jag klagar inte. Aldrig fel med en spark i röven! Tröskeln är inte så dålig att jag byter hela. Framskärmar har jag bättre beg som i allafall är utan vassa kanter men dock i fel färg. Får väl chans nu att testa biltemas färgspruta på nåt annat än innerdörrar och möbler..
Angående CO:n så får det bli 100% E75 vid ombesiktningen. Fick 2% med det i tanken förra året.
Sååå.. räkna med lite rostlagning till i den här tråden i det närmaste. Sen tänkte jag fortsätta när det blir varmt och ljust ute och cykeln lockar lite mer