Började kvällen med att en polare bjöd på middag som födelsedagspresent och sedan for vi till garaget för att få tändningen att funka.
Bytte till min stumsvetsade fördelare, tryckte dit rotorn, fördelarlocket, 1ans tändkabel och tändkabeln från spolen. Lät polaren stå med stroboskoplampan framme vid motorn medan jag pillade på datorn och drog på starten.
Ställde in MSet till fast 10° förtändning och trigger angle på 60° eftersom jag monterade triggerskivan så den mötte vevaxelgivaren vid ca 60° före TDC.
Drog på starten och tändningen hamnade på 7°. Justerade trigger angle till 63° vilket gav 4° förtändning ändrade då trigger angle till 57° och då blev förtändningen på 10° precis som jag ställt in i sprutet

Efter det tog jag loss kamaxeln och topplocket, rengjorde sotet på kolvarna, rengjorde toppdecket, mätte toppdeckets planhet och lade till sist på nya topplockspackningen.
Monterade sedan vattentempgivarern jag fick med MSet och min nya tempgivare till mätaren i 531an. Tyvärr blev det då tid att städa undan så montera toppen får vänta tills imorgon.
Målet är att 345an ska vara körklar senast Söndag så förhoppningsvis klarar jag av det