Har haft bort toppen 2 gånger, och ny packning 2 gånger.
Den har blivit het både innan och efter, och med och utan turbo.
Allt det här är efter att jag bytte till 531 toppen..
Men turbon, oljereturslangen är ju sprojlans ny, och den är rund och fin, i bra lutning och så. Kommer inte ihåg diametern, men den var 13-15mm invändigt.
Det är ju en garrett turbo från någon original 740 turbo, borde väl vara inbyggd restriktor? Kompisen hade använt turbon lite grann på sin 740/T5, men den skenladdade sa han, för att turbon var för liten. Kan något i turbon gå sönder om den skenladdar? Tycker att lager, tätningar, bussningar i den bör väl kunna ta lite stryk? Men den är ju inte ett dugg glapp, och hela turbon var kruttorr när jag köpte den av han, så tror inte han har haft läckage innan?
Ska bifoga en bild på hur turbon min ser ut. Kanske har jag helt enkelt för mycket oljetryck? Men original bör väl ha restriktor i turbon tycker jag?
Den är helt sjukt blöt av olja, och oljan är rätt ren också? Alltså inte förbränd eller sotig.