Hej och välkommen åter, världens hittills enda 300-power-tatuerade person?
Grattis till vad det verkar fin bil!
Kul med cambershimsning, inget jag sett tidigare på forumet tror jag.
Själva hjullagret bryr sig nog inte så mycket om lutningen? Värre då om man åker med liten eller negativ ET då det blir större hävarm!
Det borde vara drivknuten som tar mest stryk om den inte gillar att jobba i den vinkeln. Så resonerar jag.
SNYGGA fälgar! Och 15" är ju inte såå stort. Tycker mina ser lagom (små) ut. Vill inte ha mindre då det med nuvarande däck 195/45/15 knappt fyller ut hjulhusen som det är. Och rullomkretsen är nu typ 4% mindre än original 13" Och du ville ju ha den låg men LAGLIG?
Annars måste det ju gå att hitta massa fina fälgar i 13" på Ebay ellern nån tysk sida eller svensk importör?! Fast du kanske har en speciell design i åtanke? (som dom du har visat på bilden)
haha, man tackar, man tackar
Jo, hoppas på det iallafall.
Tyckte det var dåligt med cambershimsning över huvud taget på drivande stel bakaxel ute på intranätet, tankar som gått i mitt huvud länge så varför inte prova lite smått
Jo tänkte det med drivknuten, men när det väl tar stopp för vridningen på drivknuten så måste väl lagret börja ta stryk eftersom drivaxeln går igenom lagret?
Hursomhelst så verkar det gå bra än så länge, så fort jag märker problem så kommer ni bli underättade
Angående fälgarna så har jag letat ÖVERALLT!
Mest ute efter fälgar med en snygg yttre kant, därför jag va inne på dessa.
Sedan att priset var så fruktansvärt bra kan också varit en faktor
13/14" verkar vara svårt att få tag i med kant. Även utomlands och är inte riktigt inne på breddade plåtfälgar.
Men som du skriver så kanske 15" fyller ut bra med, finns mycket att hämta i de hjulhusen
Och "låg men laglig" är nyckelordet i den här tråden, många kan sänka brutalt men vilka kan fortsätta åka så?