Verkar ju som precis ALLA har problem med sina ombyggnationer på veven med div. VR givare etc..
Är det inte bättre att köra fördelarlöst med separat tändning? Typ VAG spolar eller Edis (ford)? med en trigger på Kammen..?
Eller vad blir enklast/billigast/driftsäkrast till detta sprutet..ni som vet 
http://www2.haltech.com.au/index.php?option=com_content&view=article&id=94&Itemid=77
Här satsas det!! Inga dåliga grejor, har nästan allt som MS har + lite till vad det verkar när jag läser specen.
Står ju att det stödjer COP på 4-cyl. Måste betyda 4 tändutgångar då. En till varje COP-spole.
Trigger måste du ju ha på veven/svänghjulet som tidigare nämnt. Men med COP måste du även ha trigger på kammen. Alltså två givare som kan strula istället för en.
Men å andra sidan slipper du fördelaren och det är ju riktigt gött!
Mellanalternativet är att ha Wasted spark. Dvs. två stift per tändspole. Då slipper du kam-givaren OCH fördelaren men istället så är det stiftet som inte är i kompressionsfas som får mesta gnistenergin eftersom det går att tända stiftet som inte är under tryck lättare. Vet inte om det stämmer för det är nåt jag snappat upp på nätet bara.
Själv triggar jag ju med original hallgivare i fördelaren (från volvo 240) och triggar tändspole med tändmodul från samma motor=Billigt och bra. Men du ska nog ha lite häftigare grejer.