Fixat till brorsans nya vinterbil lite... kanske lite roligare o kika på än mina jäkla problem..
Blir väldigt fett och snyggt med 16x9"! Är det Kasis fälgar du/bror köpt?
Nåt annat fix på den?
vet inte om toppen sjunker lr nått annat dumt om man svetsar/planar.. men de kanske går o rädda..?
Tycker det borde gå när det är så lite som ska svetsas.. får väl vara försiktig med att det inte blir för varmt kanske? Peter borde veta.. han kan väl svetsa alu?!
Vet inte vad som är felet =/... den går så sjukt fint när man kör den, både vanligt och när man ligger på.
har ju vart runt 200 varenda gång på fulladd 4/5 när ja skjutit packningen.. visst det är ganska bra ös i maskineriet då men det håller ju för andra!!??
Nåt fel måste det ju vara eftersom andra kan få det att funka, precis som du säger.
När du håller fulladd på hög växel, då är det nog som motorn presterar mest/har mest motstånd att jobba mot.
Kan väl inte ha med kylning att göra..?!
block ej toppdeckat men kollat med stållinjal o de e rakt. brukar inte va några problem med rödblock.
Packningarna har gått sönder på olika ställen varje gång.
Ok, bra. Då verkar det inte som att det är nåt problem med just ett visst ställe på blocket/toppens yta.
Kört på full etanol i 3 år nu.. Inga som helst tendenser till spikningar, inga märken i kolvar/topp.
Okej..
hmm ja.. det kan ju vara så att det är ju o-ringningen som blev misslyckad. tyckte det blev riktigt bra o var nöjd som tusan med jobbet men... skarvningen av o-ringen kanske inte var duglig? sneslipa/omlott?
Jag vet inte hur man gör, lödde du ihop ändarna?
tror inte det går så bra att köra utan ringar där nu.. eller vem vet. kanske funkar att packningen trycks ner i spåret istället?
Precis.. vem vet?
Haft sånna jäkla motgångar med precis allt.. bilen är bara en liten del i livet som jävlas just nu.
Okej, hoppas det går bra för dig snart nu då.
Men att bytt 5 topplockspackningar under en kort säsong är inget kul! och hela tiden har packningarna pajjat så det har förstört för mig när jag ska köra nån banträff.. får aldrig använda bilen! =/
Mm.. man vill ju att bilarna bara ska gå och gå, så man kan ha roligt och njuta heela tiden!