Idag så har det hänt grejjer.
Började med att byta det främre röret och det jävlades inte mycket, värme och penetrerarnde rostlösare så kom det mesta loss riktigt lätt. Men det som jävlades var att rören hade rostat ihop så jag slet loss det främre röret där det nästan gått av och sen när jag skulle ha loss mittendämparen för att komma åt att ta bort det som var kvar av främre röret så hade det rostat fast i bak-ljuddämparen. Det jag då gjorde var att kapa av röret på bakredämparen där röret för mittendämparen satt. Och då kunde jag såklart inte montera tillbaka bakre ljuddämparen så jag tog en bit av det gamla främre röret och drog dit. Nu är utblåset riktat nedåt precis framför drivaxeln. Men dånar inte mycket, låter inte mer än tidigare då jag hade hål i främre röret det är bara när man gasar på som det låter otroligt mycket skönare och grövre. Det blev härligt rally-ljud och när man inte accelerar så låter den mindre än vad den gjorde tidigare
Sen målade jag bromsoken och bromstrummorna med biltemas blå bromsoksfärg, ser riktigt bra ut med det blåa bakom fälgarna
Sen monterade jag mina sommardäck, blev 2st av de sprillans nya fram och sen 2st gamla bak för ena av det nya däcket läker i gummit till själva ventilen
Och efter det så startade jag bilen och ställde kopplade ur vakuumförställningen till tändningen och ställde den från ca 7-8° till ca 17°. Sen när jag åkte iväg så glömde jag stoppa tillbaka vakuumslangen så bilen var inte jättepigg
Men kom på det efter ca 500meter så jag stannade och kopplade på vakuumslangen igen och då blev han mycket starkare från botten jämfört med när jag körde till garaget.
Just det, slipade nålen litegrann men osäker på om det var tillräckligt mycket för att göra skillnad (har E60 i tanken just nu, märkte ingen skillnad iaf.)
Främre röret
Mittendämparen och lite av främre röret, smetat på med monteringspasta därför det ser tattigt ut.
Bakre delen av mittendämparen
Och utblåset
1,5" snett ner i backen
Bakre dämparen som nu ligger i kallförrådet.
Blått bromsok
Blå bromtrumma.
Gick inte ens åt halva burken med färg och om jag inte minns fel är det 2,5dl i burken.
Det var allt för idag. Imorgon får jag äntligen bort Kadetten och studiebidrag på måndag. Då har jag pengar till att köpa turbo och tanka bilen
Bara ett sommarjobb som fattas då så att jag kan göra 345an riktigt fin
Btw, har varit närmare 20°C och strålande sol idag. Solen försvann vi kl 18 och nu är det molnigt men ändå 10°C. Sommaren är inte långt borta, synd bara för allt jävla pollen som kommer komma