Författare Ämne: 360 RS MK2  (läst 581483 gånger)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS
« Svar #40 skrivet: april 27, 2005, 18:12:46 »
hur gör du med IC-rören? Får du kapa upp och greja för att få ihop det?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #41 skrivet: april 27, 2005, 20:34:06 »
Det passar inte rakt av med en 940 ic... Jag har kapat min två rader, kapat upp hål för tryckrören på båda sidor, monterat den uppochner och kapat ur gångjärnen för huven så det är lite pill, men det går att få till det tillsammans med originalgrill och kofångare... Kommer att göra en liten fuling med tryckrören btw, har köpt lite roliga 2,5" avgasböjar på Mekonomen som jag hade tänkt svetsa ihop och använda som tryckrör  ;D

Hämtade lambdasonden, tomgångsmotor, tändmodulen och tre (!) elsystem idag så nu ska man ha i princip alla grejjer hemma för att kunna teststarta maskineriet! Är dock lite pill kvar med tryckrör, vattenledningar till turbon mm.
Kanske första provstarten kan ske till helgen? Ska göra ett försök att få med mina glädjeskutt på bild ifall den startar  :)
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #42 skrivet: april 28, 2005, 20:04:21 »
Det går frammåt med bilen, fast långtifrån så fort som jag skulle vilja   :(
Idag har iaf värmepaket/kupéfläkten monterats, alla vattenledningar är nu klara och kabelhärvorna är hopsatta och kikade på i ett bra tag... Här kommer iaf lite bilder så ni inte glömmer bort bygget   :P

Börjar bli lite fullt med slangar bredvid turbon nu, som tur är så ska bara 2st 2,5" slangar ner dit nu och det borde gå utan större problem.
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #43 skrivet: april 28, 2005, 20:06:38 »
Urkapat och ihopsatt värmepaket med flyttad resistor för fläkten på plats!
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #44 skrivet: april 28, 2005, 20:07:49 »
Hur jag kunde få mvg i fordonsel på gymnasiet är för mig en gåta, kommer att bli ett antal sömnlösa nätter innan elen funkar  :'(
Förare TEAM EGON RACING

Freedo

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
« Svar #45 skrivet: april 28, 2005, 20:46:24 »
Nädå det är inga problem, det är bara átt para ihop kontakter efter färg och form så blir det nog bra :)

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #46 skrivet: april 28, 2005, 21:55:04 »
Att få motorn att starta är nog inget större problem, det är nog mest bara tidskrävande men att få signalen till varvräknaren och vattentemp mätare att funka kan bli lite kinkigt... På dom 7poliga Bosch tändmodulerna ska det tydligen gå att ta ut signal till varvräknaren på stift 7 men det är en 6 polig jag har... Ska gå till bibblan och leta böcker imorgon, det kanske går att lista ut vilka kablar det är på 940 härvan som går till varvräknaren om man har ett elschema att kika på...
Förare TEAM EGON RACING

Wawe

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 590
  • 360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil
    • Visa profil
« Svar #47 skrivet: april 29, 2005, 08:03:57 »
Om d inte funkar så får man väl byta kontakter och måla dom. Då blir det nog rätt..
----------------------------------------
360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #48 skrivet: april 29, 2005, 14:05:50 »
det är nog mest bara tidskrävande men att få signalen till varvräknaren och vattentemp mätare att funka kan bli lite kinkigt... På dom 7poliga Bosch tändmodulerna ska det tydligen gå att ta ut signal till varvräknaren på stift 7 men det är en 6 polig jag har... Ska gå till bibblan och leta böcker imorgon, det kanske går att lista ut vilka kablar det är på 940 härvan som går till varvräknaren om man har ett elschema att kika på...

Angående Tändmodulen så är kabeln på stift ett samma som kabeln till varvräknaren.. i allafall om du menar en vanlig varvräknare som sitter orginal i 360:n. Det är alltså "Coil -" som används. Det vill säga minussidan på primärsidan på tändspolen!

Kolla i en mekhandbok för 940 så reder du nog ut det!
Samma med vattentempen.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #49 skrivet: april 30, 2005, 16:51:05 »
Okej, det är faktiskt rätt så logiskt att det ska gå att knygga signal från tändspolen.. Jag trodde inte att det var så enkelt faktiskt...
Satt och läste lite elscheman och kopplade lite el idag när jag till min förtjusning upptäcker att 940 har en separat styrenhet för tändning... Jippie, nu blir det till att jaga rätt på killen jag köpte motorn av för att få tag på den styrenheten... Jag som hade hoppats kunna provstarta motorn snart  :'(
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #50 skrivet: maj 06, 2005, 20:30:16 »
Uppdatering om bygget:

Avgassystemet är hopsvetsat och monterat, blev 2,5" downpipe och inkopplat på original 2" systemet efter kat, är m.a.o. i princip standard avgassystem fast utan kat. Allt för att det inte ska höras att den inte är original  8)
Fyllde vatten och olja och upptäckte att vattenpumpen läckte som ett såll, har precis bytt packningar där.
Tryckrör från ic till insuget är svetsat, målat och provmonterat, ser ut att kunna funka.
Har kopplat al el utom vattentempmätare och kört runt motorn på starten. Ingen gnista, ska felsöka i helgen hade jag tänkt.
Dom sista böjarna till tryckröret från turbo till ic och från LMM till turbo har anlänt från Östersund efter många om och men, ska ev. svetsas ihop i helgen dom med.
Har fått ut tummen och beställt laddtrycksmätare, öppet filter och lite andra bra och ha grejjer.

Sammanfattningsvis går bygget frammåt men jag blir inte klok på varför jag inte får gnista, lutar åt att antingen är immobilisern inte urplockad eller så är det nåt tjall med tändmodulen. Men som sagt så är det inte färdigfelsökt än.
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #51 skrivet: maj 07, 2005, 23:33:31 »
Börjar bli smått tokig nu, har testat annan tändstyrenhet, tändmodul och sprutstyrenhet utan att få gnista. Rev ut elsystemet från 230 motorn och dubbelkollade så att inget var glömt. Plockade ihop det fortfarande utan gnista. All strömmatning är ok och allt är inkopplat.
Ska göra ett sista ryck imorgon och trippelkolla så jag inte missat nånting, funkar det fortfarande inte slänger jag förmodligen kabelhärvan långt bort under en gran och gör en egen. Känns väldigt, väldigt lockande att plocka ihop en brytartändning och fixa ett MS istället för att fortsätta med standard grejerna men å andra sidan vill man inte erkänna sig besegrad av Bosch  :-\
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #52 skrivet: maj 08, 2005, 10:32:37 »
Börjar bli smått tokig nu, har testat annan tändstyrenhet, tändmodul och sprutstyrenhet utan att få gnista. Rev ut elsystemet från 230 motorn och dubbelkollade så att inget var glömt. Plockade ihop det fortfarande utan gnista. All strömmatning är ok och allt är inkopplat.
Ska göra ett sista ryck imorgon och trippelkolla så jag inte missat nånting, funkar det fortfarande inte slänger jag förmodligen kabelhärvan långt bort under en gran och gör en egen. Känns väldigt, väldigt lockande att plocka ihop en brytartändning och fixa ett MS istället för att fortsätta med standard grejerna men å andra sidan vill man inte erkänna sig besegrad av Bosch  :-\

Det där låter spännande!

Först vill jag säga att även om du skaffar ett MS så skall du ha bosch tändmodul för att kunna styra gnistan med MS!

Är det exakt samma grejer du har nu som satt tidigare på motorn? Funkade det när du köpte motorn?

Hur är systemet uppbyggt.. har du fördelare utan hallgivare? Har du en vevaxelvinkelgivare som läser 60-2 på svänghjulet?
Går den givaren direkt till tändmodulen eller till en extra modul som du kallar tändmodul? Vad har "sprutstyrenheten" med gnistan att göra? Påverkar den eller är det två enskillda system sprut/tändning?

Micke S

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 259
  • Brett är bra ... ännu bredare är bättre ..
    • Visa profil
« Svar #53 skrivet: maj 08, 2005, 10:35:05 »
Bra idé! Men måste jag inte svetsa ihop några stumma motorfästen då också? Kopplingskåpan är lagomt försvagad nu så den torde väl kanske inte hålla annars? Hur skakigt blir det att köra med stumma motorfästen när man har en obalanserad motor?

:) ;) :D ;D Riktigt skakigt ... Men är det inte så det ska vara ..??? =)

// Micke S
« Senast ändrad: maj 08, 2005, 10:42:29 av Cupra »
-----------------------------
Micke S
360 Turbo 4x4 [vit]

360 Coupé [blå]
B230F
530 topp
ENEM V16 kam
Insprutning

Svetsad diff
Dubbla bladisar bak
Ställbara fjäderben fram

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #54 skrivet: maj 08, 2005, 14:43:25 »
Det där låter spännande!

Först vill jag säga att även om du skaffar ett MS så skall du ha bosch tändmodul för att kunna styra gnistan med MS!

Är det exakt samma grejer du har nu som satt tidigare på motorn? Funkade det när du köpte motorn?

Hur är systemet uppbyggt.. har du fördelare utan hallgivare? Har du en vevaxelvinkelgivare som läser 60-2 på svänghjulet?
Går den givaren direkt till tändmodulen eller till en extra modul som du kallar tändmodul? Vad har "sprutstyrenheten" med gnistan att göra? Påverkar den eller är det två enskillda system sprut/tändning?

Läste nåt i MS-forumet om att modifierar man MS:et lite så ska det gå att åka med brytartändning också, blir visst för mycket störningar för att det ska funka med ett "vanligt" MS. Naturligtvis kan man inte mappa tändningen men det får komma sen, verkar spännande med den nya versionen som ska komma, UltraMegaSquirt eller vad den hette. Verkar tyvärr inte gå särskilt fort frammåt med den versionen  :(
Jepp, allting är knyckt från samma bil som motorn kommer från och det funkade i den då han jag köpte motorn av har kört med den.
Ingen hallgivare, sitter ingen elektronik alls bortsett från en rotor i fördelaren. Kör med vevaxelgivare och 60-2 på svänghjulet, signalen därifrån går via tändmodulen till tändspolen har jag för mig (har inte hela elschemat i huvudet). Finns endast en tändmodul (den som enligt Bosch heter tändförstärkare eller nåt liknande).
Sprutet och tändningen är hopkopplade, dock vet jag inte varför, antar att det har att göra med att varvtalssignalen till sprutet tas från tändningen. Då jag ändå bytte tändstyrenheten så passade jag på att byta sprutets ifall det skulle vara nåt skumt att man inte får gnista om det är fel på sprutets styrenhet.

Cupra: Skakigt är fint iofs men lite komfort kan vara händigt att ha när man ska åka till rejsen i sommar  8) Blir nog inga stumma motorfästen innan motorn är balanserad vilket inte torde hända förrän till vintern. Fast vem vet, går det sönder mycket är man ju så illa tvungen att åka stumma fästen till motorn och bakaxeln!  ;)
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #55 skrivet: maj 09, 2005, 21:35:11 »
Okej, det är inget jag har hört om, dock har jag inte varit intresserad av brytartändning heller  ::)

Skulle satsa på att få igång det du har som tydligen fungerade för föregående ägare.. frågan är vad det kan va för fel nu?

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #56 skrivet: maj 09, 2005, 21:48:42 »
Jadu, det är nog lättare att svara på vad det inte är för fel :S
Bl.a. så hade jag trott att ett bränslepumpsrelä styr en eller flera bränslepumpar men sån tur har man ju inte, på 940 styr bränslepumpsrelät bl.a. sprutstyrenheten, t-spole, tomgångsventil, LMM osv...
Och naturligtvis så saknas just det relät för mig, håller på att försöka knåpa ihop en temporär lösning av testkablar nu bara för att se om jag får nån gnista.
Det borde verkligen gå att lösa på nåt sätt för precis som du säger så har det funkat för föregående ägare. Men det är inte alltid sålätt när man inte själv plockat ut det ur en fungerande bil och dessutom har han som plockat ut det slängt ett antal delar  >:(
Jag fortsätter att knåpa på, börjar dock bli lite tajt med tid, måste hinna öva lite starter innan 11 juni då det är strippen i Piteå  ;D
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #57 skrivet: maj 09, 2005, 21:53:14 »
Ojdå, har du inte kopplat in det reläet? och det styr så mycket?

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #58 skrivet: maj 09, 2005, 22:08:56 »
Brydde mig aldrig ens om att leta efter ett sopparelä på 230 härvan iom att jag kopplade ihop 200:ans sopparelä med 230 tändspolen... Upptäckte idag att den fyller aningen fler funktioner så att säga.
Byglade en krets från det relät idag iaf och fick då 12v på tändspolen, fick dock inga pulser på minussidan på tändspolen. Men det kanske löser sig när man byglat ihop resterande kretsar...
Menmen, jag vägrar låta Bosch vinna  :)
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #59 skrivet: maj 09, 2005, 22:33:17 »
bygla på!!  ;D

Freedo

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #60 skrivet: maj 10, 2005, 18:15:27 »
Jag har börjar plocka ihop min motor nu efter uppsnyggning, men jag har stött på ett litet problem, jag hade ju tänkt köra med 940 oljepump och pickup från 360 med 360 tråg. Men det går inte, för 940 pumpen har högre pumphus vilket gör att silen tar i tråget. Så jag funderar på om man kan köra med 940 tråget iaf.
Och eftersom du har en 940 motor i din bil så...
Funkar det att köra med 940 tråget? Passar det utrymmesmässigt så att säga?

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #61 skrivet: maj 11, 2005, 00:39:29 »
Är 99% säker på att det inte passar med 940 tråg men jag testade aldrig att lyfta i motorn med det tråget så jag kan inte svära på det.
Det är iaf inget problem med att köra med 360 sil i min 230FT motor, det är bolt-on. Vad är det för motor du har? Kanske är nån skum högkapacitetspump eftermonterat?
Förare TEAM EGON RACING

Freedo

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #62 skrivet: maj 11, 2005, 19:02:20 »
Näe 940 tråget trodde jag inte heller skulle kunna passa, men var tvungen att fråga.

Kör du alltså med 360 tråg och sil?
Det går inte på min snurra, för det skiljer 5 mm i höjd på pumpens hus, alltså höjden på kuggarna.
Det går att montera tråget med 360 silen på, men då ligger den väldigt nära, max 1-1,5 mm från botten men ena kanten på silen tar i litegrann tror jag.
Någon som vet hur nära den normalt ska ligga?

Har du oljesprutade kolvar i din motor? Det har jag i min faktiskt, trodde inte det fanns på sugisarna alls så jag blev glatt överrraskad när jag lyfte av tråget :P
Men det kanske kräver mer flöde och därför en större pump, vad vet jag.

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #63 skrivet: maj 12, 2005, 00:09:23 »
Jepp, jag har faktiskt inte mätt ifall det skiljde mellan pumparna på mina motorer men det stöp då inte i tråget iaf.
Jepp sitter oljesprutade kolvar på alla 230FT efter -95 har jag för mig men det är samma där, orkade inte bry mig om att kolla att det verkligen satt munstycken där.

Fick igång motorn ikväll/natt iaf! Blev glatt överraskad när jag fick gnista och kunde höra turbon vissla  för första gången 8)
Lösningen var den att kabelhärvorna sprättades upp och alla kablar som inte behövdes för motorstyrningen slängdes bort, blev en rätt så stor hög kan jag lova! Förmodligen så var det nån signal som styrenheten behövde som jag har antingen missat eller lyckats koppla fel varenda gång som kabelhärvan åkt in och ut.
Fortfarande en del jobb kvar men nu har man minst sagt motivation att vara där all ledig tid som finns så med en gnutta tur kan jag avlägga rapport efter första provkörningen inom kort.
Förare TEAM EGON RACING

Freedo

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #64 skrivet: maj 12, 2005, 07:40:18 »
Okey, det var mystiskt då borde det ju sitta likadana pumpar på våra motorer.
Men om du har den mindre pumpen och kör turbo så kan det ju inte vara någon fara för mig att köra den på en sugis tycker man.

Grattis till uppstarten då!

Film på provkörningen skulle vara kanon, likaså lite bilder på hela installatioenen :P

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #65 skrivet: maj 12, 2005, 13:15:55 »
Det skiljer på pumphusen mellan 230ft och 200f men som sagt så funkar det för mig ändå.
Oljepump B200F:
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #66 skrivet: maj 12, 2005, 13:16:34 »
230FT pump
Förare TEAM EGON RACING

Nemesis

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #67 skrivet: maj 12, 2005, 13:41:28 »
En lite bild

Den översta verkar vara lik den pumpen som Performance anger som 230FT

Nedre, till vänster är en B230FB pump och den till höger är en 360 pump
De två nedre har samma "hus"

/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #68 skrivet: maj 12, 2005, 16:24:52 »
Varning utfärdas härmed för det meningslösa innehållet och dom fjantiga gasningarna, kan bara inte hålla mig från att lägga ut en liten filmsnutt.  :)

http://www.geocities.com/performance_by_egon/360rs_1.wmv

Edit: Mefistofeles - Jag tog mig friheten att lägga till 300power.com i slutet för att göra lite reklam, säg till om du tycker det är opassande så tar jag bort det.
« Senast ändrad: maj 12, 2005, 16:26:44 av Performance »
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #69 skrivet: maj 12, 2005, 16:38:42 »
Varningen mottagen men fullständigt ignorerad!  ;D

Härligt att den är i livet! Och härligt rapp på höga varv där!

Ser fram emot mer porr  8)

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2850
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
« Svar #70 skrivet: maj 12, 2005, 17:59:29 »
Vill se mer!

Ingen reklam är dålig reklam. Det är ingen rishög som du filmat, klubbens rykte står därför inte på spel .
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Freedo

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #71 skrivet: maj 12, 2005, 18:18:34 »
Nice indeed!

Kul att höra den leva, och alltid lika trevligt med tryck och pys i 360 :P

Och när den rullar så vill vi se en film när du ritar ringar, accar och så filmat innifrån så man ser hastighetsmätaren ;)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #72 skrivet: maj 12, 2005, 19:50:53 »
Ingen reklam är dålig reklam. Det är ingen rishög som du filmat, klubbens rykte står därför inte på spel .

Var det menat till Spritis eller  ;)

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
« Svar #73 skrivet: maj 12, 2005, 20:02:16 »
Nää den hamnar inte facket rishög. Rishög med potential skulle jag kalla den.
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #74 skrivet: maj 12, 2005, 22:22:12 »
Ni kan vara lugna, fler filmer kommer  ;D
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #75 skrivet: maj 13, 2005, 15:43:27 »
Första provturen kommer att tas ikväll/inatt  8)
Och föresten, är det inte ett ypperligt datum för premiärturen? Fredagen den 13:onde  :-\
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #76 skrivet: maj 13, 2005, 16:21:26 »
Första provturen kommer att tas ikväll/inatt  8)
Och föresten, är det inte ett ypperligt datum för premiärturen? Fredagen den 13:onde  :-\

Hehe lycka till! Jag tror det går bra, har inget till övers för skrock  >:(

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
« Svar #77 skrivet: maj 13, 2005, 18:42:34 »
Ta det lugnt nu när du ska väcka monstret. Vill inte ha några olyckor på premiär turen.

Vi vill ha snabba rapporter hur det går. Bild och film bevis är mycket uppskattat.
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #78 skrivet: maj 14, 2005, 01:12:13 »
Har kört ungefär 10 relativt problemfria mil nu. Enda incidenten var att tomgången försvann en gång i en korsning så motorn stannade, ska kolla upp om det är nån glappkontakt till tomgångsventilen imorgon.
Tyvärr så är den inte så rolig som jag trodde den skulle vara, slirar i stort sett ingenting, spinner hejdlöst i starten men såfort tvåan åker i slutar det slira.
Rätt så tråkig motor egentligen, har inte hunnit få i laddtrycksmätaren än men det känns som att det är fullt laddtryck vid 2000rpm och den drar i princip lika bra där som vid 5000. Menmen, egentligen är det väl kanske inte så förvånande att det är lite traktorkaraktär.
Hittade en BMW 540ia inne i stan som ville rejsa också, gick inte så tokigt faktiskt, jag sumpade starten så han tog en billängd redan då, sen gick vi i princip jämnt upp till 90-100 då han började dra ifrån och över 130 hade jag inte en suck.  :'(
Har fått en aning blodad tand nu kan jag lova, ska börja med att skaffa en pys och pillra upp laddtrycket en aning, sen blir det nog vassare kam och öppnare avgassystem.
Filmade lite innifrån bilen men dom filmerna är inte mycket att se, skakig kameraman och dåligt ljus och ljud. Ska försöka filma i dagsljus nångång framöver.
Ska även undersöka möjligheten att styra elfläkten via sprutstyrenheten, känns lite oseriöst att styra den via en knapp.
Förare TEAM EGON RACING

Nemesis

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #79 skrivet: maj 14, 2005, 09:57:52 »
Seriösare att styra via knapp  ;D
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"