Har kört ungefär 10 relativt problemfria mil nu. Enda incidenten var att tomgången försvann en gång i en korsning så motorn stannade, ska kolla upp om det är nån glappkontakt till tomgångsventilen imorgon.
Tyvärr så är den inte så rolig som jag trodde den skulle vara, slirar i stort sett ingenting, spinner hejdlöst i starten men såfort tvåan åker i slutar det slira.
Rätt så tråkig motor egentligen, har inte hunnit få i laddtrycksmätaren än men det känns som att det är fullt laddtryck vid 2000rpm och den drar i princip lika bra där som vid 5000. Menmen, egentligen är det väl kanske inte så förvånande att det är lite traktorkaraktär.
Hittade en BMW 540ia inne i stan som ville rejsa också, gick inte så tokigt faktiskt, jag sumpade starten så han tog en billängd redan då, sen gick vi i princip jämnt upp till 90-100 då han började dra ifrån och över 130 hade jag inte en suck.

Har fått en aning blodad tand nu kan jag lova, ska börja med att skaffa en pys och pillra upp laddtrycket en aning, sen blir det nog vassare kam och öppnare avgassystem.
Filmade lite innifrån bilen men dom filmerna är inte mycket att se, skakig kameraman och dåligt ljus och ljud. Ska försöka filma i dagsljus nångång framöver.
Ska även undersöka möjligheten att styra elfläkten via sprutstyrenheten, känns lite oseriöst att styra den via en knapp.