Ja det har varit -10°C idag och märkte då att jag måste slipa nålen lite grann.
Men men är ju trots allt 30° kallare än i somras och jag har inte slipat nålen någonting sen min B19 fortfarande satt i bilen så man blir ju inte förvånad, jag är mer förvånad över att jag inte behövt slipa nålen förrän nu.
Så fort jag får tag i en borrmaskin med 12mm chuck så blir det att slipa nålen, har tyvärr endast 10mm chuck på min egna borrmaskin så måste antingen åka till Kalix och låna min fars som jag använt tidigare eller få mig en tid på XP-M så jag kan använda en av borrmaskinerna där. Men ser mörkt ut att få en tid på XP-M för det är fullbokat 10dagar framåt (i alla fall dem tiderna som jag har möjlighet att vara där).
Och tungt var det starta bilen imorse. Batteriet kändes trött och fastän motorvärmarn varit igång en timme så märkte jag då inte av det mer än att det var varmt inne i kupén (har kupévärmare, går ju inte att vara utan när det är kallt).
Det dåliga med spolarmunstycket som sprutar in mot förgasaren är att trotteln sugs inte upp förrän motorn startat så det är en otroligt liten springa för bränslet att ta sig igenom

Hade jag haft insprutning hade det ju bara varit att hålla full gas och spruta soppa så hade soppan tagit sig ända in i insuget men tyvärr så går ju inte det med vakuumtrottelförgasare.
Kan även meddela att jag är redan less på motoreffekten och vill ha mer, bilen känns ju så slö nu när man vant sig vid den extra effekten K-kammen gav

Så får se om man kanske bygger ihop förgasarturbo-trim och kör med tills MS har hittat in i motorrummet. Får ju ändå ca 150hk om jag laddar 0,3bar på nuvarande sugmotoreffekten på kanske 120hk. (120*1,3=156)
Behöver bara ett extra tråg att fixa oljeretur i och sen byta tråg i samband med oljebyte (vill ju ha bilen körbar tills dess att jag har alla grejjer och bara kan bulta dit "skiten") .
Har hittat att H2M-racing har banjobult med AN4-anslutning, 1/8"npt till AN4 adapter och sen AN4-kopplingar och stålomspunnen slang att sätta emellan, går på just under 500kr. Men då är frågan vad det skulle kosta att få tag i en hydraulslang med M12-banjo på ena änden och 1/8"npt i andra änden, det kanske är billigare än att rackla med AN-kopplingar (fast det är ju mera NFS-style med röd-blåa AN-kopplingar

)