Här har det inte hänt mycket, har inte kunnat skruva något med bilen eftersom jag behöver ha den i körbart skick när jag befinner mig i Luleå.
Men idag så åkte jag på biltema och köpte lite grejjer för att fixa bränslesystemet inför MS till helgen.
Skulle gärna få dit sprutet men kom på idag att jag har ingen adapter för att montera vattentempgivaren till MSet
Jag hade köpt en slangadapter ifall dem hade med m12x1,5-gänga men nä dem har endast med 1/8" npt
Annars har jag allt, täckbricka för den mekaniska bränslepumpen fick jag med på köpet när jag köpte motorcykeln (ser att jag glömde skriva det tidigare) och frostpluggar fick jag hem förra tisdagen.
Men i helgen ska jag fixa allt jag inte kan göra utomhus på en parkering, vilket är:
Svetsa ihop ett fäste till VR-givaren.
Montera bränslepump, dra bränslerör och slangar.
Svetsa fast en lambdamutter på där främre röret går ihop till ett rör.
Stumsvetsa en fördelare.
Bränslesystemet kommer jag dra så att alla slangar och rör är färdigdragna. Sen vid tankarmaturen så kattstrypar jag fast slangen som går ner till bränslepumpen på slangen som går till original-bränsleröret. Jag kommer även dra färdigt jorden till pumpen och dra upp en kabel för plusmatning till pumpen. Det medför att när MSet kopplas in behöver jag bara switcha vilken slang som sitter på pickupröret i tanktarmaturen och koppla in ström på pumpen från bränslerelät
Det jag köpte på biltema var:
Lambdamutter med plugg (så jag kan plugga igen hålet efter jag svetsat dit muttern).
10st gummiklädda klammer 10mm (blir ett klammer varje halvmeter, det bör räcka tycker jag).
En rörskärare
5m 8mm bränslerör i koppar (kommer dela det på mitten så jag har ett rör till matning och ett till retur)
Det jag är orolig över är ifall bränsleslangarna kommer sitta fast ordentligt på kopparrören för jag har inget verktyg för att göra en läpp på röret, det kommer ju ändå vara 3bar bränsletryck och sedan med turbo kommer det öka upp mot 4bar vid fullt ladd.