Idag så blev det en heldag i garaget

Jag tog loss kofångaren, och det var ett jävla h-vete, en bult gick av och en var jag tvungen att kapa av för den blev rundad

Men fick loss kjofångaren till slut så jag kunde komma åt och slipa bort rost

Skruvade fast slutsteget på sidan av bagaget istället för att det ligger löst på bagagegolvet.
Jag skruvade även loss backspeglarna och torkararmarna och lackade dem med biltemas svarta fälgfärg, blev riktigt fint

Och tog och värmde sidolisterna med en värmepistol samtidigt som jag tog en spårmejsel under listen, fick loss listerna utan minsta lilla limrest kvar

Tyvärr syns det nu tydligt hur matt lacken är

Blev stor skillnad på kofångaren efter värmepistolsbehandling

Backspeglarna före

Backspeglarna och torkararmarna efter

Sidolisterna borta, ser mycket bättre ut

Den blåa sladden som är påskarvad är remote till slutsteget. Dvs slutsteget slår på när lyset slås på.

Funderar över om man skulle stoppa in lampor med bromsljus i alla tre röda lamphus, tror det skulle se snyggt ut och lyser upp bra när man bromsar

Slipat där jag kom åt, upptäckte sedan att det var bubblor i lacken bakom kofångaren så blev att ta loss.

Slipa och maskera, vill ju inte ha färg överallt

Lackat med hammarlack på sprayburk, gick åt nästan hela burken eftersom jag målade på 3st tjocka lager.
Imorgon ska jag lacka svart hela vägen bakom lysena och nummerplåten och så klart montera ihop röven igen