[
Så här står det på Bilsports hemsida om reglerna:
För att bilen ska få deltaga i klass 1-6 får endast en av nedanstående modifieringar,
kategori 1-3, vara ändrad på bilen. Om två punkter eller fler har ändrats flyttas bilen över till Klass 7, Max Street.
Skulle punkt 4 vara ändrad deltager bilen alltid i klass 7.
1. Plastrutor.
2. Lättad eller bortplockad inredning.
3. Karosseridelar i plast eller på annat sätt lättad kaross.
4. Ändrade hjulhus.
Plastrutor: jajjemen!
Lättad eller bortplockad inredning: nja, det kommer ju fortfarande att sitta Volvo original blinkersspak....
Karosseridelar i plast eller på annat sätt lättad kaross: förutsätter att mina hålborrningar kommer att klassas som en lättning
Ändrade hjulhus: jag är ju så illa tvungen!
Om inte besiktningskillarna är väldigt snälla kommer jag att hamna i Max Street i vilket fall, men det känns som att det kvittar för min del. Förhandsanmälningen jag har skickat är för Bakhjulsdrift med överladdning men som sagt så kommer det med största sannolikhet att bli Max Street.
Men vad gör det? Dom största vinsterna tas ju ändå på gatan

Mvaahahaa,, ja ok ,, volvos blinkersspak haha ja jävlar. Ja då kan man ju säga att jag läst på lite för dåligt i din tråd

.
Ja ok,, då var det en del som innefattade maxstreet ändå,, men ändå, dom valsar ju skärmkanter osv,, kan man inte leka lite med en portopower och fixa till nåt?
Eller är det mycket det tar i? Jag körde med rallycross slicks, visserligen inte 9" då men

, och det gick fritt sånär på några smärre justeringar med en polygrip,,,
Sen har jag funderat på lättad inredning, alltså baksätet ser ut som original men är i stort sett bara lite tyg som man har till race på strippen, men du kanske river ut allt så man bara åker två till korvkiosken

.