Blev en oväntad tur till Pesämäki banan på onsdagen, så jag fick diffen testad. Måste säga att den fungerar väldigt bra.
Nu drar den jämt och fint på båda hjulen och man är alltid säker på hur den beter sig i kurvorna. Förr med öppen diff kunde det ibland spinna på innerdäcket och ibland dra på båda vilket gjorde att man fick ta det lungt i kurvorna, nu drar den på båda varenda gång.
Tyvärr verkar det som att turbons oljepackning har börjat läcka, för det gick åt ca 1 liter olja på ca 50 varv och blåröken vid motorbromsning var värre än någonsin förr. I övrigt höll båda bilarna bra och vi fick inte skruva något alls.
Tur att det bara var jag och min goda vän Kim på banan hela dagen. Kim som kör en R34 GTR skyline fick agera hare - då var det lättare att hålla tempot uppe då jag fick jaga efter honom.
Banan är ca 1800m lång och min bästa varvtid blev 1,17,83 med medelhastiget 83,28 km/h. Hans bästa tid blev 1,09,93 och medelhastigheten var 92,7 km/h. Han kör dessutom på semislicks och jag på vanliga gatdäck.
Fick provköra gtr:en några varv och nu vet jag precis hur jag ska bygga 360:in