Om du kan få tillgång till LCR mätare kan du ju mäta vad lämpligt dwell bör bli, annars finns det ju en del olika metoder...
http://www.megamanual.com/ms2/configure.htm#dwell
Ta en kik där; har för mig att jag har en tråd här på forumet om det också.
Har inte nosat upp nån LCR än

Men vad tror du om min frågeställning, är det andra nackdelar med för hög dwell annat än att man kan elda upp saker och ting?
Tråden du tänker på är nog denna vi skriver i nu..

Edit: Efter att ha läst din länk så är jag nästan lika säker på att köra "trial ´n error". Alternativt mäta med scopet över motståndet på kortet och se spänningsfallet där.
Men de skrev oxå att om man går ner i dwell tills den blir för kort så får man misständningar på tomgång och låga varv.. det är inte riktigt vad jag ville höra. Jag har det ju värst på höga varv. Även om den när den är kall kan misstända från 1500rpm..
Blev ju bättre i våras när jag bytte tändspole men sen har det gått utför igen. Måste rycka upp statusen NU.
Kör alla här på forumet med standard tändspolar? Ingen som kör "racing"/högeffekts? Blir väl mest aktuellt om man varvar mycket förstås.. då måste spolen hinna ladda upp på väldigt kort tid och det klarar inte en standard...