Ja nu har jag varit ute i 2h och kört väldigt blandad körning med några pauser för förgasarnålslipning. (Det är ca 2-3cm blötsnö på marken som håller på att smälta bort, ca +1°C och duggregn så snön kommer vara borta imorgon

)
En stor del av tiden har gått åt att riva loss trotteln och slipa nålen, det grövsta slippappret jag hade var ett ganska slitet 400-kornigt.
Först så gick den alldeles för snålt innan jag slipat något alls, den orkade inte ens varva upp till 5000rpm på 2an, så slipade då ganska jämnt över hela nålen. Efter det så gick den lite bättre men orkade fortfarande inte varva ur och slö genom hela registret.
Slipade ännu mer och ännu mer, till slut så fick jag till den så den gick riktigt fint på pyttelite gas och ganska bra på fullgas medan allt däremellan så bara hackade motorn och var orkeslös. Så då var det bara att slipa lite till, och lite till, och lite tilll för att tillslut få den att gå så gott som perfekt. Bra ork genom hela registret, hackar minimalt vid halvgas.
Jag kollar då på bränslemätaren och det är precis så att den ska till att tända bränslelampan så då åker jag och tankar i 20L E75 (hade E85 i tanken då jag inte behövt tanka sen det blev vinteretanol i pumparna).
Efter jag tankat så går bilen riktigt bra och den hackar inget alls någonstans i registret, det är endast när man snabbt trycker fullt som den hackar till pyttelite. Känns även som att jag fått några hästar till

Får se när det är runt -15°C ifall nålen måste slipas lite till.
Edit:
Just det min trafikförsäkring har blivit ca 1200kr dyrare per år sedan försäkringsreglerna gjorts om enligt ett EU-direktiv (försäkringen baseras inte på kön och tar inte hänsyn till skadefria år utan det går endast efter försäkringstagarens ålder).
Suck jävla EU-direktiv

Istället för ca2600kr för ett helår som jag fick förra året så måste jag nu betala ca3800kr för ett helår. Det är ju var ju nog dyrt som det var, däremot är priskillnaden inte alls lika stor jämfört med andra försäkringsbolag iaf, men länsförsäkringar är fortfarande billigast för mig. (De flesta andra bolagen vill ha runt 4400-4600kr/helår)