Hehe fint grenrör de blir nog lite mottryck o ju mer mottryck ju mer soppa
lär du tillföra En proggresiv är la bra men du kan ju även testa klämma
orginal btr:en lite o öka trycket?Men skaffa Gula eller röda saabturbo spridare (Dom är högohmiga som de ska va)dock kanske bra o ha en proggresiv till dom röda så du inte "Dränker" den på lägre varv
Om jag inte missminner mej har Peter en proggresiv t salu här på sidan?
Just nu kör jag på Calibra Turbo spridare som spottar ur sig 304cc @ 3bar. Dem borde väl räcka ett litet tag till?
Hur mycket spottar saab spridarna?
Blir till att beställa en progresiv då? Funkar det fint när man ska mappa med megasquirt också? Någon som provat?
Går riktigt fint nu! Bytte från Calibra sugis spridarna som var på 214cc @ 3bar ca. Och då glöder inte grenröret lika kraftfullt.
Kollade på tändstiften igår, dom var ganska rena, lite gråbrun, dom ska ju vara gyllenbruna men kan man kolla på det sättet när man nästan bara har etanol i tanken? tänkte det är ju mycket renare bränsle.
0-100 tidigare var ju på ca 10sek.
0-100 nu... gissa!
... nä under 8 sek.
Klar förbättring, enligt g-tech.
Hk, runt 82hk, borde gå att få upp ytterligare om det är torrt ute,
ganska mycket hjulspinn på 2an å 3an.
Tror koplingen börjar tycka att den vill ha mer tryck på sig, fick till ett kopplingsslir när jag seglade i 3ans växel på fullt ladd
dags för en turbotryckplatta, någon som har?
börjar närma sig sakta men säkert 100 "g-tech hästar"
/Johan