Jupp var ute och busade lite ikväll..

fint med gamla vinterdäck ibak förutom att det vart vingligt!!! Aja rykte, ylade spann å sladdade gjorde det galant iallafall, änsålänge inget fel...
Men så på hemvägen så kände jag för att lägga av en FEEET jäkla börnis på en bro över motorvägen

gick galant mycket rök, fick åka med dörren öppen

Sen med all rök i lungorna och blodet så blev jag lite till mig och skulle dra runt pärlan på vägen, lite doonuts
ett varv, 2 varv och sen WROOOOOM!!!!
klent med grepp på kopplingen
sen åkte hemmåt provade om den slirade mer..
åkte 2an gasade fullt, då spann det på hjulen
i med 3an då spann det inte på hjulen mer, fastän jag låg i 110knyck och pressade tills laddtrycket kom, när trycket kom så slirade kopplingen
samma sak på alla andra övre växlar, när trycket kommer i insuget vill inte trycket på kopplingen vara med mera..
SUCK! jag som tänkt att det skulle hålla till vintern iallafall då jag ska bygga en annan morot så man slipper ur med den i onödan... men men, får väl ragga upp en ny 740/940 tryckplatta och en annan lamell, tror inte den som sitter i nu mår så bra... den som nästan var ny

Jooo föresten... Dumpen funkar iallafall!

Fick dock lägga distanser under fjädern för att kunna få tomgång

det slutade med att jag svarvade till en 20mm distans i nylon för att få det att pysa vid någorlunda rätt ställe (över -0.6bar

) det pös typ JÄMT utan distansen

så nu pyser den lite gulligt bara om man släpper vid -0.4bar och MYCKET om man släpper vid 0.7bar

Föresten, funderar på att köpa andra fälgar, vad tycker ni om denna? Eller ska man leta vidare? 14" Så dom passar även efter vintern (större bromsar är planen) om inte annat 1000:- är inte mycket att bråka om?