idag va dte både framgångar å motgångar.
dels så hjälpte jag en gubbe (raggare) att måla en rosa äcklig raggarbil i lördag/söndags, halva bilen typ upp till list.
idag ringde han å frågade om jag kunde lacka resten av bilen med, (det nya rosa va ju jättemycket mer rosa än 20 år gammal solblekt skit

)
så av ¨nån dum anledning lovade jag fixa det i kommande helg.
sen idag åkte jag på å hjälpa en annan polare lacka om en krockad framskärm på hans cheva, gick väll bra men åt ju upp några timmar som vanligt.
sen va dte dags å testa min, svetsade klart alla IC rör ¨å meckade klart styrningen till kompresorn. insåg at jag hade glömt gänga i nippel för styrningen till avlastningspjället. tänkte att det går nog bra ändå ska ju bara testa starta å torrgasa lite i garaget för å se efter oljeläckage osv...
sagt å gjort, drar runt dne på starten, först händer inget, så i med en skvätt startgas(tomgångmotorn å kallstarten är ju mappad på komprerssorladdet som fanns innan jag byggde om IC rör å byggde om laddstrycningen osv) då hoppade den igång men med ett enormt avgasläckage från 1ans å 4ans cylinder. inser att jag troligen glömde /sket i/ missade att plansipa efter skiten hade svalnat ordenltigt å flänsen ser nog ut som den banan, drog bultarna lite extra.
in i bilken igen å trampar fullgas då den först inte riuktigt ville hoppa igång.
bilen hoppar igång och tänker satans va arg den låter bara av att stå å tomvarva. kollar en sväng på varvräknaren å se att den svarar bvra, typ upp till 400 rpm bara man nudda gasen, sen en sväng på ladtrycksmätaren å inser att jag har 2bars laddtryck strax innan 3500 rpm

tog dän IC rören å gängar i nippel till laddstryningen, så dän med grenröret så planslipa det på jobbet imorrn sen bara montera ihop igen å förhoppnigvis testa köra en sväng