grejjen är ju just att jag inte sänker bilen så våldsamt mycket, kommer bara bygga karossen lägre,
har ju inga bilder nu på frigången .
dock så räknar jag ju som saggt inte att karossen kommer kunna kränga mer än några cm.
i värsta fall får jag väll höjja bilen å sänka särmkanten lite till sen om det skulle visa sej bli ett problem,
trode jag skulle bli galen när jag måttade in fjäderbenstornen. hur jag än mätte att tornen hamnade exakt lika så blev den alltid 2cm högre på högersidan...
men skitsamma tänkte jag det är nog golvet i garaget som är lite snett så man blir lurad eller nått.
idag kom jag på varför. höger å vänster skärm är inte riktigt lika.
den högra har jag svetsat i ett "förstärknintag" på insidan för den va så j'vla rostig att när jag väl kapat bort all rost så blev den väldigt sladdrig.
på andra sidan har jag inte hunnit med det än, så när den bara suttit på bilen eller legat på golvet eller nått så har den "hängt ner sej" 2cm

hur som helst så är fjäderbenstornen klara nu , fick byga mej nya övre "fjäderkoppar" då saab fjädern inte ville passa i volvofjäderns gummi.
slet bara bort gummit från plåten som ligger mot fjäderbenslagringen, sen svetsade på en bit 3" rör som styr fjädern istället.
så som den sser ut på bilen nu har jag ca 4cm frigång mellan däck å innerskärm uppåt,
har ju dock inte sparat hela innerskärmen, bara den biten som är "bärande"
dvs det som går mellan rambenet och ut till skärmant är borta helt, (ska inte köra i vägsalt speciellt mycket ändå) bara den delen som skärmar av motorutrymmet är kvar.
sen ska den ju som jag nämnde ner 2cm till skrämkanten så den komer "se" lägre ut när jag skruvar dit skärmen permanent.
huven passade ju fint iallafall!!