är sjukskriven från jobet idag, klantig som man är så lyckades jag slå storsläggan över tummen igår på jobbet.
tur man har klippkort på vårdcentralen när man råkar ut för skit ofta så ska strax till läkaren å se om den är bruten eller om det blir att slita dän nageln eller i bästa fall bara dränera skiten.
ser ut som en blå potatis som växt fast på min vänstra hand

passar på å läser runt lite ang regbesiktningar.
finns två val om jag vil den besiktad å godkänd.
antingen amatörbyggt fordon , alt ombyggt fordon...
amatörbyggt kräver att man byggt helt ny bärande ram,. men iom att min bil är tänkt å ha kvar std framvagnsinsfästningar och std hjulhus fram, så får den isåfal reggas som mbyggt fordon.
fördelen är att det är billigare å enklare , nackdelen är att man inte får regga den med turbo eller högre effekt. isåfall måste den reggas med tex en std 200ft å katalysator å hela skiten, vilket känns lite onödigt om jag skla hinna få den klar till våren.
ett alternativ vore å få den reggad med den lägre vikten, reggad med bur, ny baklvagn å nya fjäderben fram.
då är karossen å chassit fullt godkänt, sen kunde man regga den med megasquirt å e85 som bräsnle, då blir den en miljlöbil å evnuellt kunde man få den reggad med 5% ökat vrid å 10% ökad effekt. (bara för att ha på papper att den oxå är smått trimmad)
nackdelen med det är att man fortfarande måste ta bort turbon vid besiktning i framtiden

killen på SFRO var upptagen under dagen nu så jag skulle återkomma till han ikväll så kundevi gå igenom lite mer ingånde vad för alternativ som finns.
skulle vara trevligt att få den reggad med turbo sammtidigt.
eventuellt kanske man skulle passa på å kapa bort orginal hjulhus fram å modda fästen för framvagnsbalk å sen med ny torpedvägg å kardantunnel (som går åt i varje fall ) så skulle den eventuellt kunna reggas som amatörbyggt fordon me en hemmakonverterad b200 turbomatad som då kunde bänkas till typ 0.5 bars ladd å få den reggad med den motorn

nackdleen med det är att jah ändå lär få sätta på katalysator, samt att den registreringen kostar ca 10.000, men det kunde det kanske vara värt ändå.
reggad å klar med allt godis å en trimmad turbomotor kunde den vara värd en del när dt väl ska säljas så länge karossen inte hinner krockas förståss